Den där vikten... :(

USH OCH FYYY!! Denna måndagsmorgonen har INTE varit den bästa i mitt liv, om man säger så! Ställde mig på vågen imorse och hade GÅTT UPP 1,6 KG!!! Hur fan kan man gå upp så mycket på bara en vecka när jag motionerar och tänker på vad jag äter osv..??? Visst att jag syndade lite cider i lördags samt åt 2 räkmackor igår (istället för middag) men ändå?! Jag förstår inte! Och förra måndagen var jag såå glad för att jag hade lyckats gå ner sammanlagt 3,1 kg på 2 månader.. Känns som att det kvittar vad jag gör så går jag inte ner.. Och jag som verkligen HATAR alla typer av dieter funderade till och med imorse på om det var det som skulle krävas för att jag skulle kunna gå ner??? Efter lite telesamtal där jag i stort sett har kräkt av mig om detta ämnet så ska jag INTE GE UPP! Kanske bara detta är en "dålig" måndag då jag har samlat på mig alldeles för mkt vätska osv..? Jag kör mina 5 promenader denna veckan ut och håller igenpå sötsakerna så får jag hoppas på bättre resultat nästa måndag då?! :)

Som ni säkert redan har läst så var det PARTY som gällde i lördags :) Jag, Jimmy, Kenny och Izza förfestade hemma hos dem för att senare bege oss mot Törringe och skaka rumpa till Scotts! (tack älskade bror för skjutsen by the way!) Vilken rolig kväll! Blev sådär lagom full hemma hos Izza så när vi väl kom till Törringe ville jag bara dansa, dansa och dansa ;) Jag och älsklingen övade på våran bugg som snart sitter "som ett smäck" ;) Och jag fick nog världens finaste kärleksförklaring på dansgolvet <3 Att få höra från sin pojkvän hur mycket man betyder och hur lottad han känner sig som får ha mig i sitt liv med tårar i ögonen gör bara en såå glad.. Vi är som ämnade för varandra <3 Min älskade Jimmy Palm!

TACK allesammans för en super rolig kväll, som alltid när vi är ute tillsammans :)

Söndagen igår bestod av DOP och på kvällen en massa mys ;) För det är vi bäst på! har haft lite små ångest nu under helgen för mitt pluggande :/ Har kanske inte pluggat så mycket som jag egentligen ska. Har ju en MEGA STOR TENTA imorgon 08.00 så dagen idag kommer bara bestå av en massa plugg :/ Sjukt tråkigt! Men jag ska göra så gott jag kan, som jag alltid gör och sen så får man se hur det går! I värsta fall finns det ju tillfälle för en OMTENTA.. Dock inget jag siktar på, men man vet aldrig!

16.00 idag gäller det!! HOPPAS :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Och det är inte veckan innan mens eller nåt sånt?? Lycka till med tentan imrg! Hoppas de går bra =)

2010-10-18 @ 16:14:52
Postat av: Ida

Tycker du är grym med dina PW o allt, kämpa på!

Tänkte på det du skrev om räkmackorna, men dom var väl inte så väldans onyttiga? Skulle väl isf vara brödet o majonäs om man har det... Ajja, så goda ut iaf... :))

2010-10-18 @ 19:40:58
Postat av: Kalle

Men herregud, du stirrar över din vikt var och varannan dag, jag blir stressad själv... 1kg dit o 1 kg dit. Vätskan i kroppen ändras och hej o hå. Och inga dieter vill du prova.

Dagens tips: Sluta stirra, börja jogga, o minska portionerna- ät på tefat!? och sluta röka!!!!

2010-10-18 @ 20:40:15
Postat av: Bertil

Sluta rök innan du blir Berit 2

2010-10-18 @ 20:49:01
Postat av: Sara

Tack till dig "Kalle" och till "Bertil" för era peppande kommentarer :) sååå tråkigt att ni inte vågar skriva ut era riktiga namn ;) måste vara pinsamt att kommentera och tycka till på någon annans sida och inte våga stå för vem de är som skriver?! Haha.. Sluta röka gör jag när jag och Jimmy bestämmer oss för att skaffa barn ;) puss på er!!

2010-10-18 @ 21:24:35
Postat av: J

Kan det inte va så att du ökat din PW och därför bygger mer muskler? Börja mät dig istället kanske. Så ser du vad som händer. Om vågen står på 60 eller 70 borde kvitta så länge det inte är 70kg fet utan muskler.

2010-10-19 @ 14:17:22
Postat av: Sara

Mmm jag har tänkt mäta mig, men har inte haft något måttband hemma när jag började med min motion.. Men de är kanske bättre att mäta sig nu än inget alls :) tråkigt bara att jag inte vet måtten från när jag startade..

2010-10-19 @ 18:16:43
Postat av: Kalle

Hej igen sara. Glad du gillade den peppande kommentaren. Men däremot undrar jag varför du njuter av att lite smått trycka ner folk? Syftar till din kommentar- att vi som inte namnger oss med för och efternamn är pinsamma. Vi känner inte varandra, så jag ser ingen anledning till att uppge efternamn. Sättet du svarade på nu klingade inte så kuratorslikt i mina öron. Och det är väl en kurator du ska bli? Well, du kanske förstår vad jag menar. Ha en fin dag.

2010-10-22 @ 09:04:35
Postat av: Sara =)

Men lilla Kalle.. Nu har du verkligen fått allt om bakfoten ;) Jag tycker att det är pinsamt när folk inte vågar skriva ut sitt namn. Vad finns det för mening med att kommentera och "tycka till" som du gjorde om man inte vågar stå för vem man är?? Sen att vi inte känner varandra, hö väl absolut inte dit?! Sen undrar jag bara hur du kan få KURATORSLIKT ihop kopplat med att jag tycker det är pinsamt att ni inte skriver namn?? Det måste vara det roligaste jag har hört på länge! Och du Kalle, jag pluggar till socionom, andra terminen! Jag är lååångt ifrån en kurator, så varför bete sig som en??! ;) CIAO!

2010-10-22 @ 20:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0