Ett Lååångt inlägg =)

Jaha.. Då satt man här igen.. Kunde hålla mig borta från min älskade blogg i ca 24 timmar :P Mådde som sagt INTE bra igår.. Allt bara kändes skit. Under själva dagen mådde jag toppen. Jobbade mina timmar, mötte upp Jimmy i lägenheten för att städa av den efter renoveringen och det var kul =) Skrattade och hade oss, haha.. Och lägenheten blev såå fin, tack hjärtat du är bäst <3 Sen var det även vår 9 månaders dag igår, helt underbart! Älskar dig såå Jimmy Palm, kunde inte haft en bättre människa att dela livet med!

Kl 21.00 förändrades allt.. Eller i alla fall humöret! Anledningen till att jag plötsligt blev så less på allt och ledsen var för att det inte gick som planerat med Jimmys lägenhet...

Jag ska försöka göra historian kort ---> Jag och Jimmy har pratat om att bli sambo sen i Maj månad ungefär. Och i Juli månad satte han ut sin lägenhet till försäljning. Vi trodde att det skulle gå jätte fort eftersom det var i rättan tid då alla studenter behöver ett boende osv.. Men såå fel vi hade! Det har snart gått 4 månader och han har fortfarande inte lyckats få sålt den! Jag bli knäpp!! Det enda vi båda vill är att bo tillsammans i EN lägenhet och spara alla andra pengar som vi "tjänar" på att bo tillsammans.. Men gud vill tydligen inte som vi vill :( Han har haft ca 5 visningar och 2 människor av dessa har lagt bud. Den första personen drog tillbaka sitt bud ganska snabbt, då han troligtvis hittat något annat. Och det andra paret la ett bud i fredagskväll efter att han haft en visning igen. Domla sitt bud endast 40 min efter att visningen hade varit och vi har pratat hela helgen om att han ska ringa och "acceptera" budet så fort han vaknade idag. Igår när jag går in på datan och ska kolla då har DOM JÄVLARNA dragit tillbaka sitt bud igår kväll 20.40!!! Kan man bli mer frustrerad??? Så från och med nu ska jag inte hoppas på något.. Efter de beskedet kunde bara humöret bli SKIT! Jag la mig i soffan och skulle kolla en film.. Somnar där och vaknar tre timmar senare av att min bror väcker oss.. Opps! Så kan det gå när man är trött och ledsen.. Bara till att gå in och lägga sig i sängen...

Dagen idag har trots det negativa beskedet idag varit BRA! Har städat av hela huset nu som vi bor i medans Mamma och Lars har gottat sig i Thailand, tvättat en massa tvätt, powerwalkat, promenerat med hundarna i skogen och träffat UNDERBARA VERA! Tack för att du alltid får mig på bättre humör :) Har haft en super härlig kväll med dig gumman <3 När vi promenerade i skogen ringde Jimmy mig och berättade att han har en ny visning imorgon.. Och vad svarar man på det efter gårdagens flopp?? Jag hoppas inte på något.. Jag följer med på visningen och ser glad ut, sen får vi se vad GUD vill med våra liv..

Vågen visade i alla fall MINUS idag (1,1kg) Blev super glad då jag förra veckan hade gått upp 0,6kg. Så nu har jag sammanlagt gått ner 3,1 kg på 2 månader! Det känns OK med tanke på att jag fortfarande äter precis vad jag vill! Jag vill kunna leva som jag gör vilket betyder att jag måste kunna synda när jag vill.. Det blir givetvis inte flera ggr i veckan, men vill jag unna mig några cider en lördag och lite blandgodis så ska jag få göra de.. Jag skulle ALDRIG NÅGONSIN kunna leva efter en diet.. Enligt mig är det bara påhitt! Tänker inte gå in på den diskussionen här idag, skriver mer om de i bloggen en annan dag om varför jag tycker som jag gör ang dieter! Men som sagt.. Jag kämpar på och förhoppningsvis kommer även jag att köpa ett gymkort inom kort :) Hur ska jag annars klara av att motionera när det blir vinter?? Mina powerwalks lär inte bli så effektiva i snön precis!

Nu väntar jag på att Jimmy ska komma hem till mig <3 Världens bästa pojkvän ;) Ska bli mysigt att krypa ner i hans famn och bara njuta! Han får mig verkligen att le och vara lycklig... Vad skulle jag gjort utan honom?! Och HUR klarade jag mig utan honom tidigare??! haha.. Vilka tankar!

Trevlig kväll allesammans!


Kommentarer
Postat av: J

Kanske är det bättre att låta en mäklare sköta säljet. Finns banker som kräver att det går via mäklare. Plus att ni kanske gör nåt "fel" när ni säljer som gör att köparna drar sig ur. Tänk om dom läser här. Dom lär ju inte ändra sig av att bli kallad jävlarna. Lycka till med försäljningen! Och GRATTIS till dina kilon

2010-10-12 @ 08:17:51
Postat av: Sara

Vi har anlitat en mäklare! Hemverket heter dem..! Kostade oss 5000 istället för ca 30.000 så de är en stor skillnad.. Dom sköter allt till oss utan just själva visningen. Man får göra på de sättet man har råd med! Hade Jimmy anlitat en "riktig" mäklare så hade han gått minus på sin lgh med ca 30.000 och de vill man inte..

2010-10-12 @ 09:04:19
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: J

Okej okej.. Vad jag vet så hänger mycket på visningen. Just att man kan sälja. Det är ju det som mäklare är bra på. Att ta fram det bästa i lägenheten. Just nu kostar lägenheten er pengar (hyra, försäkring, el, osv) då kanske det lönar sig att anlita en mäklare. Hyran x 4 månader plus ev. andra kostnader så kanske det snabbt spinger iväg. Och då kan det kanske löna sig ändå. Vad vet jag.. Bara tipsar dig om vad som kanske kan hjälpa er.. Har ni provat att lägga ut den på blocket?

2010-10-12 @ 19:02:03
Postat av: sara =)

Om vi skulle valt att anlita en "riktig" mäklare så det enda dom hade gjort jämfört med hemverket är att vara med på visningen. Och även om dom har "snacket" vem vet om dom hade lyckats sälja den? Det är de som är så svårt.. Man kan aldrig veta sånt i förväg.. Dessa 4 månaderna har "bara" kostat oss ca 17.000 med ALLT (inklusive hemverket) och får vi sålt den inom 1 månad så är det ändå en sorts "vinst". Jimmy har ringt upp alal mäklare som finns här runtomkring och frågat om dom hade kunnat göra de lättare för honom, men nästan alla har svarat att det är svåra tider att sälja just nu..

2010-10-12 @ 20:21:35
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: sara =)

Hemverket har lagt ut annonsen på hemnet och blocket, samt att vi har gått in och uppdaterat annonsen på blocket 2 ggr (så att den hamnar överst igen!) Så vi har gjort allt.. Men helt plötsligt har han visningar till höger och vänster, så vi får hoppas på att den blir såld snart! :P

2010-10-12 @ 20:23:26
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: sara =)

Sen undrar jag vem du är?? Sitter och diskuterar min pojkväns lägenhet med en vilt främmande människa kanske. Antar att jag känner dig eller att vi är bekanta för annars hade du skrivit ut ditt namn! Ciao :P

2010-10-12 @ 20:25:18
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: J

Försökte bara komma med råd.. Du verkar något sur över lite tips. Ha dom har snacket. För dom är experter på det dom gör. Att va en duktig säljare är svåraren än man tror, Ja du vet vem jag är. Men vill inte lämna ut mig hur som helst. Ny mail.. Men maila den så svarar jag gärna på vem jag är.

2010-10-12 @ 20:40:09
Postat av: Sara

Jag är absolut inte sur. Det är bara kul att få lite tips och råd. Men tro mig, vi har gjort allt.. Förstår inte vad du menar med mejlen, varför så svårt att skriva vem du är?? Om vi nu känner varandra eller vet vem vi är så borde de inte vara så svårt? :)

2010-10-12 @ 21:33:35
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: För att jag inte vill att "alla" ska veta vem

2010-10-12 @ 21:41:58
Postat av: Sara

Ok! Skriv ett mejl på Facebook!

2010-10-12 @ 22:20:16
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0