Polen - Krakow - Del 2

Äntligen har jag lite tid över att ladda upp ännu ett inlägg med alla bilder från Polen :) Nu är vi inne på Del 2, vilket innebär besöken på de båda koncentrationslägerna - Auschwitz & Birkenau. En väldigt spännande och lärorik dag! Fick lära oss massor med nya saker om de båda lägerna, och som alla andra säger så är det helt sjukt! Jag fick kalla kårar längs ryggen när man gick inne i byggnaderna, och såg allt det hemska.

Man lär så länge man lever, så är det bara!

























Direkt efter besöket på Auschwitz fick vi åka i en mini buss vidare till det största lägret - Birkenau. Jag vet inte vad jag ska säga om det, förutom att området var SJUKT STORT! Har aldrig sett så många skorstenar förr.. Auschwitz var litet jämfört med Birkenau, och det säger allt! Man kan väl säga att på Auschwitz blev människorna behandlade mer som människor (men ändå inte) då människorna på Birkenau blev behandlade som djur/insekter/parasiter. Tyskarna hade lärt sig från Auschwitz hur det hela skulle gå till. Man kan väl säga att Birkenau hade som måtto att allt skulle gå på löpande band, till och med människornas död.. Fruktansvärt!













Är så himla glad för att jag och Jimmy gjorde denna resan och fick se detta. Som jag sagt till mina nära & kära så är detta något jag SKULLE göra innan jag dör! Jag fick som jag ville :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0