Vilket första intryck :)

Mötet på min kommande praktikplats gick strålande :) Ser verkligen fram emot att få praktisera där hela våren! Vi satt och pratade lite om vilka uppgifter jag kommer att få, och då säger min handledare:

"Vårt mål är att du minst ska få skriva en utredning, gärna fler"

Jag blev både glad och mega nervös.. Ska JAG få vara med och skriva en utredning? Vilket privilegie och vilken merit för kommande jobbansökningar :) Självklart är jag även LIVRÄDD, haha :) Jag känner på mig att jag kommer att få lära mig massor med nya saker, och inte minst - att få ta ansvar! Men jag kan bara säga att jag ser fram emot mina 4 kommande månader på Socialtjänsten i Helsingborg!! Men innan de ska jag först skriva en tenta, lämna in examinationsuppgiften som ska göras i julveckorna + avverka 2 veckor i skolan när vi kommer tillbaka.. Därefter börjar SOPA 51 (praktikterminen). Det är den terminen som jag längtat efter i 2 år :)

Dessa kurser har jag hittills avverkat:

SOPA 11 + 12 + 13

SOPA 21 + 22

SOPA 31 + 32

SOPA 41
+ 42 (Tenta + examinationsuppgift kvar)

Att se fram emot ---> SOPA 51 PRAKTIK!!

Idag fick jag hoppa över träningen.. Kände att jag var tvungen att fokusera på tentaplugget hela kvällen, vilket jag har gjort :) Har fått läst en massa, och tänkte sätta mig nu och läsa ännu mer! Jag vill så gärna klara denna tentan, som förresten är den sista "riktiga" salstentan på hela utbildningen :) Det skulle vara såå kul om jag klarade denna och aldrig mer behöver skriva en tenta igen!!

Nä gott folk, dags för lite plugg (igen..)




Kommentarer
Postat av: pappa

Så grymt duktig du är...

Är en sådan stolt pappa över er,tack för att ni finns mina vackra barn.

2011-12-19 @ 21:47:39
Postat av: Lina

Jag tror du gjorde helt rätt. Socialtjänsten är ett jättebra ställe att börja på. Mina kursare som var där fick utföra mycket och fick mycket eget ansvar.

2011-12-20 @ 10:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0