Sara är inte helt frisk!

Idag har jag verkligen inte mått som jag brukar.. Vaknade upp och var väldigt yr! Så fort jag försökte gå så snubblade jag in i både byrån och skostället.. Kändes som att jag var kraftigt berusad, och det varade i 2 timmar. Kunde varken äta, dricka eller röka (och då är det något som verkligen inte stämmer med mig!) Det enda som hjälpte var att ligga helt stilla och blunda. Jätte obehagligt :S Efter 2 timmar lättade det lite, men jag känner mig fortfarande konstig i huvudet och runt ögonen. Det är liksom suddigt när jag tittar, och det kvittar hur mycket jag "gnuggar" dem så blir det inte bättre.. Balansen är inte heller den bästa, då jag inte ens kan stå på ett ben och ta på mig skon.

Någon med kunskaper som kan ana vad detta kan vara? Min mormor berättade för mig att hon trodde att det kunde vara kristallerna i örat som spökade. Dem har ju med balansen att göra (?) Tänkte att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen igen och förhöra mig. Deras svar imorse var inte till någon hjälp då dem trodde att min yrsel berodde på att jag inte ätit något! Okej? Hmm det är ju inte ofta man äter något när man TYP SOVER?! I så fall borde jag bli yr och trilla in i saker varenda morgon eftersom jag inte äter på natten! Hoppas att jag får prata med en människa som är mer kunnig inom sitt område denna gången!

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj, detta kan vara symtom på mycket! Om det har blivit bättre nu så kan det ha varit kristaller i öronen, blodsockret eller att du fick lågt blodtryck. Men om du fortfarande är yr tycker jag att du ska försöka få tid till en läkare snarast för att kolla vad det är. Men kristaller i öronen brukar spöka ibland periodvis så det är säkert de som är i farten. Men kan vara vrt att kolla upp! Hoppas du snart känner dig bättre. Kram / En trogen bloggläsare

2011-02-11 @ 16:17:17
Postat av: lola

tror din kära mormor har rätt men kolla upp det!!! ibland kan man sätta sig på en stol böja huvudet framåt neråt och skaka huvet hihi låter konstigt men kan hjälpa krya på dig

2011-02-11 @ 16:30:36
URL: http://lolacederholm.bloggplatsen.se
Postat av: J

Kan säkert va kristallerna i öronen. Jag får så ibland också. Men jag kan också bli så precis innan ett kraftigt migränanfall.. Eller va så efter ett kraftigt migränanfall.

Så för mig är det.. sova om migrän är på väg. Om det inte är migrän så brukar det gå över av sig själv..

2011-02-11 @ 17:22:03
Postat av: Diana

Blodtrycksfall el lågt socker låter det som. Har hänt mig med, kändes som om man skulle svimma. Hade ingen aptit alls men tryckte i mig en halv macka och det hjälpte.

2011-02-11 @ 19:29:53
Postat av: Anonym

låter som kristallsjukan, lägesberoende yrsel. en kristall i örat som skakats loss. Inte så mycke att göra åt de, men ring vc så de kan konstateras - om de kommer igen.

2011-02-13 @ 20:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0