Tänk vad en väns råd kan göra mycket

Idag hade jag ett långt samtal med en underbar vän.. Samtalet med henne fick mig att inse hur viktigt det är med ärliga råd och stöttande samtal i livet när man har svårt för att fatta viktiga beslut. Hennes samtal fick mig att inse hur mycket jag älskar henne och hur tacksam jag är för att få ha henne i mitt liv. Det handlar inte om att en vän ska hålla med en i allt man säger, och inte våga säga emot. Det handlar om en vänskap där båda parterna vågar säga vad man tycker utan att det ska bli dålig stämning. Idag fick denna människa mig att inse värdet i en äkta vänskap.. Man måste kunna ge råd och ta emot råd även om de just i stunden är kritiska mot ens egna tankebanor. Denna underbara vän tänker på mig och är rädd om mig, en tanke och en stöttan från hennes sida som jag uppskattar något så otroligt mycket. Kanske fick denna vän mig att inse vad som faktiskt höll på att hända? En sak är i alla fall säker, och det är att hon fick mig att inse hur mycket bättre allt kommer bli om jag bara stannar upp och lyssnar till mitt inre.. Jag kan räkna på alla mina fingrar de gånger jag har ringt henne för att få råd, och kanske är det just det som krävs. Jag måste få ringa och ventilera av mig och mina tankar hos en människa som är utomstående. Alla dessa gånger jag har ringt, och all den tid du har lagt på mig är otrolig. Är så tacksam för att du orkar lyssna och ge stötta även om det ibland känns krävande..

Idag fick du mig att inse något stort..

<3 Jag älskar dig min finaste Isabell <3

Kommentarer
Postat av: Bella

That's what friends are for <3 blev helt rörd när jag läste ditt inlägg! älskar dig så gumman och stöttar dig oavsett vad! Finns alltid vid din sida!

2011-02-01 @ 23:32:53
URL: http://izzalundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0