Kroppsanalys

Eftersom jag har tränat på gymmet i 2 månader nu så tyckte jag att det skulle vara kul att göra en ny kroppsanalys! För även om det inte har hänt jätte mycket tills idag så är det lilla alltid något :) Kroppsanalysen mäter först och främst fettmassan i kroppen både i kilo och procent.

Ligger man inom dessa siffror så är det OK:

Kroppsfett i procent: 21-33%

Kroppsfett i kilo: 12.6-23.3 kg

Min första analys:

Kroppsfett i procent: 34.3%

Kroppsfett i kilo: 24.7 kg

Min andra analys:

Kroppsfett i procent: 32.9%

Kroppsfett i kilo: 23.0 kg

Alltså så har jag fått ett mycket bra resultat på bara 2 månader :) Wiieee! Nu ligger jag i alla fall "inom ramarna" för vad som är OK och det känns toppen! All träning på gymmet har faktiskt gett resultat! Men jag kan nog fortfarande inte förstå att jag verkligen har tränat bort 1.7kg RENT FETT? När jag pratade med personalen på TIME för 2 månader sen så berättade hon för mig att det är jätte svårt att träna bort 1 kg rent fett. Det krävs mycket träning, alltså inte bara 2 dagar i veckan på gymmet.. Men jag har lyckats!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jättebra Sara! Bra med kroppsanalyser för då får man det svart på vitt :-)

2011-01-03 @ 15:35:58
Postat av: Trogen läsare

vad duktig du är! fantastiska resultat på så kort tid :) låter spännande med en kroppsanalys, vart gör man en sån??? /Trogen läsare

2011-01-04 @ 13:04:46
Postat av: Anonym

Du är jätteduktig men för fixerad varje vecka på kalorier och förbränning, känn istället efter hur då mår, vad du äter och om det känns, bra du är ju inte överviktig så ta det lugnt, du ska leva med det hela livet man måste också må bra!

2011-01-06 @ 00:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0