Då var denna helgen över!

Då var jobbehelgen SLUT och ingen är gladare än jag :) Kommer ihåg hur jobbigt jag tyckte det skulle bli när jag gick på mitt kvällspass i fredags. Då visste jag att jag hade både lördag & söndag också att jobba. Tänk vad tiden går fort, här sitter jag nu och har jobbat alla tre dagarna! Ser fram emot mina 2 lediga helger som kommer :) Jag har massor med roliga saker inplanerat med underbara människor! Jag har nästan precis kommit ut från duschen.. Sitter med handduken i håret och väntar på att det ska bli torrt nog så att jag kan föna! Därefter ska sminket läggas och kläderna ska på.. Jimmyär inte hemma för tillfället, då han är på kalas! Men vid 18-19 ses vi igen och då ska vi iväg på ett litet äventyr :P Hoppas dock på att vi är hemma "i tid" så att vi kan mysa/slappa i soffan tillsammans innan det är dags att lägga sig! Tyvärr så ska ju han upp imorgon och jobba, medans jag är ledig.. Tråkigt det där när man jobbar olika :(

Satt och funderade här hemma på min kropp/vikt. Jag själv tycker att vågen visar en väldigt hög siffra, inte minst för min längd. Men ska jag vara ärlig så känner jag mig inte alls "stor" eller överviktig på något sätt. Visst känner jag mig lite större nu än innan semestern, men inte alls så stor som vågen vill få mig att känna mig. Hmm, skumt det där :S Jag själv tycker att jag är relativt "fit", men varför visar vågen sååå många kilo? Visst har jag en del kilo att plocka, bland annat på min gigantiska rumpa + lår :P Haha.. En annan sak som också är jobbig är att jag har kommit till en punkt då jag inte går ner mer? Jag tränar och tränar men ändå händer där inget? Jag vet att säkert många av er tänker "men gå på en diet människa, då går du garanterat ner i vikt". Men det vill jag inte! Avskyr "dieter" då jag har prövat detta tidigare och antingen inte fått något resultat eller gått upp allt igen som jag lyckats gå ner..! Nä, det handlar bara om MOTION och att äta "rätt". Man kan synda, men då får man röra på sig lite mer.. Så tänker jag :) Har även förstått att det är nästintill omöjligt att gå ner i vikt på sommaren. Alla dessa goda måltider, glassar och cider :S Verkligen bovar för mig! Aja, har jag inte lyckats att nå mitt mål nu under sommaren, så får jag trösta mig med att jag garanterat lyckas till hösten! För då är det gymmet som gäller, heeela tiden!

NU: Kaffe + cigg

Kommentarer
Postat av: Nenne

Glöm inte att muskler väger mer än fett...det vet du nog redan men ville bara påminna dig! Så skit i vad vågen säger och gå på din känsla! Så länge man trivs med känslan kan siffror kvitta :)

2011-07-25 @ 11:52:27
URL: http://jennieklang.blogg.se/
Postat av: Sara :)

Jag vet att muskler väger mer, men de borde inte väga sååå mycket mer tycker jag. Jag kan aldrig gå ner till en vikt som är "liten". Något som inte stämmer på min kropp helt enkelt :P För trots att man ska vara nöjd med sin kropp och skita i vågen, så är man ändå liiite besatt av att nå sitt mål.. Svårt att låta bli vågen helt liksom.. Tack för tipset :)

2011-07-25 @ 16:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0