Både positivt och negativt att vara student!

Då var det fredag, egentligen en ledig dag.. Men eftersom jag är en FATTIG student (Observera: ordet fattig stämmer verkligen in månaden som kommer!) så måste jag jobba, när man minst vill det. Idag är en sådan dag då jag bara hade velat vara hemma, med Jimmy och njutit av dagen. Njutit av tanken att mördartentan är över och verkligen unnat mig en ledig dag, fri från både studier och jobb.. NÄ, då måste man jobba för att ens ha råd att kunna plugga...

Vad deppig jag låter.....?

Idag är det alltså jobb som gäller: 15.15-22.00 :( Men innan det har jag ett ärende, duscha, promenera med hunden samt betala alla jävla räkningar! Tänkte sticka till jobb en halvtimme tidigare och lägga in mitt schema (önskemål) för hela sommaren! det är verkligen positivt att plugga om man har en fast tjänst i botten som man har tagit tjänstledigt ifrån :) Jag behöver aldrig oroa mig för om jag har sommarjobb eller ej, och jag blir som sagt månadsanställd varenda sommar. Vilket innebär att jag till och med får 2 semesterdagar/månad som jag får utnyttja! Eftersom jag jobbar 3 månader betyder det att jag får 6 semesterdagar ( + att jag har 5 sparade sedan tidigare ) Det är inte alla studenter som får vara hemma, och ha semester på sommaren med betalning ;) Så det kan jag verkligen inte klaga över!

Nä nu ska jag hoppa i duschen! Kramar till er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0