Dags att se THRILLER LIVE med min bästis :)

Idag är det ÄNTLIGEN torsdagen den 10:e Mars :) Som jag har längtat efter denna dagen! För ungefär en månad sedan köpte jag 2 biljetter till THRILLER LIVE, en till mig och en till min fina vän Izza. Det var hennes födeledagspresent från mig och Jimmy :) Precis som jag hoppades så blev hon jätte glad för presenten! Det känns så otroligt skönt att jag får gå och se denna konsert med min bästis, för det finns ingen annan som jag hade kunnat tänka mig förtjänar denna biljetten mer än du Izza <3 Hoppas på att kvällen blir precis lika bra som jag önskar :) Men med de underbara sällskapet kan det inte bli annat än UNDERBART! Tror ni att jag kommer fälla en tår...? Michael Jackson är trots allt världens bästa artist! (enligt mig i alla fall.. hihi)




Thriller - Live är en spektakulär och högoktanig show som hyllar en av världens största underhållare någonsin – The King of Pop, Michael Jackson, och The Jackson 5.


Thriller – Live gjorde sin moonwalk in på West Ends scen 2006 efter tre hyllade Europaturnéer med stående ovationer. Föreställningen spelas just nu för utsålda hus på Lyric Theatre samtidigt som en andra produktion turnerar i England och Europa.


För att ge liv åt den sensationella dansen och det distinkta soundet inkluderar Thriller – Live en bländande koreografi av Gary Lloyd och LaVelle Smith Jr samt otroliga multimedia effekter.


Föreställningen levererar hits non-stop i över två timmar och framförs av en fantastiskt begåvad ensemble och liveband. Bland sångerna kan nämnas, ”I want you back”, ”I´ll be there”, ”Can you feel it”, ”Rock with you”, ”Beat it”, ”Billie Jean”, ”Earth song”, ”Thriller”, ”Bad” och många många fler.


Thriller - Live börjar med en rad hits från unge Michael Jacksons tid med The Jackson 5 samtidigt som det visas originalklipp från den tiden på LED-skärmar. Efterhand tar den 35 man starka ensemblen publiken steg för steg genom den otroliga karriär som gjorde honom till en av de största i världen.


Hela föreställningen formligen exploderar i ”Thriller”, som är rustik och välbekant kyrkogårdsliknande, innan den fantastiska finalen med ”The Best of Jacko”.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0