Älskar mitt nya läppsyl!! :)

img_7505 (MMS)

Älskar mitt nya läppsyl!! :)


Kommentarer
Postat av: Madde

Hej igen! Hoppas det går bra i skolan :) Är så nyfiken på hur utbildningen kommer vara framöver. Vi har precis haft vår första tenta i termin 2, duvet med alla teoretikerna. Minns du hur den andra tentan var? Svårare/Lättare? Berätta om juridiktentan, var den svååår eller? Tar gärna emot tips :)



Fortsätt kämpa! KRAM

2011-11-03 @ 20:05:39
Postat av: Anonym

Lipsyl/lypsyl heter det ;)

2011-11-03 @ 21:32:55
Postat av: Sara :)

Hej Madde! Allt går super i skolan, vissa stunder är jobbigare än andra.. :P Om jag inte minns fel så handlar EPS tentan om begrepp + att man ska skriva en essä (liten uppsats, typ) Du kommer att få en tenta först med ca 15 begrepp (ord) som man ska para ihop med rätt svar. Sen så finns det en essä del där man ska skriva rätt mycket.. Kommer tyvärr inte ihåg mer där.. Känns som att jag förtränger det så fort terminen är avslutad ;)



Juridik tentan var svår.. Mycket svår! Men jag klarade mig tack vare ett nytt system. Du kommer att få göra två andra moment, och så räknar man ihop alla poäng man får där och ser sen hur mycket som återstår för att du ska bli godkänd på tentan. Jag behövde bara ha 7 poäng på tentan, och jag klarade mig precis :)



Men du ska verkligen se fram emot den tredje terminen, för än sålänge tycker jag att den var roligast och mest lärorik! :)



Kram på dig!

2011-11-03 @ 21:40:38
Postat av: Sara ;)

LÄPPSYL :)

2011-11-03 @ 21:41:44
Postat av: Madde

Okej, vi har ju haft den ena tentan och vi ska ju ha en likadan, eller ialla fall med samma upplägg med begreppsdel och en essädel. Minns du om den andra var svårare eller lättare? :) Vi ska ha den andra om en månad ungefär.

2011-11-05 @ 18:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0