Rökningen

Idag känner jag mig på ett mycket bättre humör. Jämför jag med gårdagen så är själen sååå glad idag :) Självklart så beror detta mycket på rökningen.. Jag har rökat ca 1 ask ciggaretter om dagen i 12 år, och helt plötsligt så rökar jag inte längre. Humöret går verkligen upp och ner, och jag hade min svacka igår --> På fjärde dagen! Det enda jag kunde tänka på var ciggaretter, och jag kom på mig själv med att försöka hitta anledningar ATT kunna röka. Haha, det är helt sjukt egentligen.. Jag tänkte såhär igår:

"Nu har jag ju bevisat för mig själv att jag klarar av att inte röka. Men det är inte roligt längre. Jag vill röka, för att det är såå sjukt gott! Och det bästa med detta är att jag vet att jag kommer att klara att sluta när jag MÅSTE.. För just nu, så måste jag inte. Jag är inte gravid, jag praktiserar inte osv.."

Ja, ni hör själva!

Något jag har insett nu, under dessa 5 rökfria dagar är hur många onödiga ciggaretter jag rökade förr. Jag rökade 1 ask om dagen vilket innebär ca 1 ciggarett i timmen. Nu när jag har klarat mig 5 dagar utan ciggaretten, så inserjag hur SJUKT mycket jag har rökat! Varför skulle jag envisas med att röka en hel jävla ask om dagen? VARFÖR har jag inte enbart rökat de ciggaretterna som verkligen är goda? Jag lovar er, hade jag enbart rökat de ciggaretterna som verkligen är goda så hade antalet rökade cigg sjunkit från 20 ---> 5 per dag! Och när jag börjar tänka i dessa banor, kommer jag på mig själv med att hitta ännu en ursäkt att få börja röka igen:

"Nu har jag bevisat att jag klarar att vara utan ciggaretten. Jag tror att jag kommer att må mycket bättre, vara mycket gladare osv om jag kan få röka mina 5 cigg per dag. För det är ju ändå en klar förbättring jämfört med tidigare? Så kan jag få unna mig dessa 5 ciggaretterna om dagen fram till jag blir gravid"

Det är sånt här Jimmy får tampas med för tillfället! Som tur är han stark, och låter INTE mig röka! Tack baby för det <3 Men som sagt, idag mår jag mycket bättre.. Har knappt skänkt en tanke till ciggaretten idag! Ska klara mig igenom denna dagen också.. Ser fram emot lördag ---> 1 vecka som rökfri :)

Rökfria dagar: 5


Kommentarer
Postat av: mor ;)

Du e bara så jäkla fantastiskt duktig tösen min.....detta fixar du galant. Ring mig om du behöver flabba när röksuget tar överhanden. Kramar

2011-10-05 @ 18:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0