Godmorgon!

Vilken dag det var igår.. Puuhh! För en stund, när jag satt med min grupp i skolan kändes det precis som att jag skulle börja gråta. Igår blev det för mycket för mig! Först Zindra som hade blivit opererad, och jag visste inte ens om de hade gått bra? Tyckte att det tog sån tid innan dem ringde till mig. Hade en stor klump i magen och var jätte nervös. När veterinären sen ringde och berättade att allt gått jätte bra, blev jag lugnare..

Dock blev jag överväldigad av skoluppgifter igår. Känns som att vi har alldeles för mycket i skolan nu, och jag vet inte i vilken ände jag ska börja? En bok med ca 7 kapitel ska vara utläst till måndag, jag ska skriva ett utkast till vårt grupparbete senast nu på onsdag kl 17.00, klinisk barnpsykologi ska vara utläst till nästa fredag (den har jag inte ens öppnat!), jag ska förbereda diskussionsfrågor till mitt seminarium på måndag.. Ja, ni ser själv! Så här kommer det att hålla på i minst 3 veckor till :( Något som skolan inte fattar är att det INTE hjälper att överösa eleverna med skoluppgifter! Det innebär bara att man gör uppgifterna sämre, eller att man väljer att prioritera bort vissa uppgifter och lägga mer krut på de viktiga. Är det så Lunds Universitet vill att vi studenter ska plugga?! Istället för att man ska ha läst ut en bok på 200 sidor på 1 vecka + att man har 2 andra uppgifter också vid sidan av, kan dem väl ge oss 2 veckor för att läsa ut en bok och därefter göra uppgifterna?! Det finns verkligen intressant litteratur som jag gärna hade lusläst om jag bara hade haft tiden!! Nu när tiden inte finns så väljer man att skita i böckerna istället.. Tråkigt upplägg Universitetet har!

Aja, nu ska jag inte gnälla om det mer :P Kan istället skriva om hur glad jag är för att hämta hem min lilla Zindra idag :) :) :) Äntligen får jag hem henne, och äntligen är benet opererat!! Nu tror jag, och hoppas på att min älskade hund bara kommer att bli bättre! Inga fler operationer för hennes del, tack ;)

Dagens schema:

Skola 9-12

Hämta hem Zindra mellan 13-14

MYSA MED ZINDRA!!

Motionera?!

Plugga

Laga mat + umgås med min älskling

SOVA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0