Operationsdax :S

Besöket på sjukhuset gick "bra". Vet inte om jag kan kalla det bra, men vad säger man? Det är verkligen ledsamt att Zindra måste operera sitt andra ben också :S Men däremot så är det "bra" att vi insåg detta NU innan korsbandet hann slitas av! Det räcker att Zindra gör en felvridning med knäskålen så är det 90% chans att korsbandet åker. Så denna operationen kommer att göras i förebyggande syfte.. Något som han också sa därinne var att hennes knäskål just nu är "mer ur led" än "i led" :( Ush.. Låter hemskt! Tycker så synd om min lilla fis som har fått stå ut med allt negativa runt henne.. Hon har verkligen fått vara med om för mycket! Jag hoppas innerligt att detta är sista gången hon behöver sövas! Den 26:e september är det dax.. Är tacksam för den snabba tiden :) Så slipper hon hoppa på tre ben när det är snö och is i alla fall.. Alltid något!

Diagnos: Medial Patellaluxation





Såhär såg det ut våren 2010. Jag glömmer aldrig vilket jobb det var med henne efteråt! Att operera både korsband och en knäskål som legat konstant ur led i 4 veckor är ingen liten operation. Den krävde enorma insatser av sjukgymnastik. Sjukgymnastiken skulle utföras 7 ggr per dag med ett antal timmar emellan varje gång. För att vi skulle hinna med alla 7 ggr var Jimmy tvungen att gå upp 20 min tidigare varenda morgon för att göra gymnastiken innan han stack till jobb, så att det blev lagom för mig att göra den sen 2 timmar efter. Puuhh.. Som sagt, ingen har sagt att det är lätt! Som tur är blir denna operationen inte lika omfattande då det "bara" är knäskålen som ska opereras och inte korsbandet också.. Som sagt, tur i oturen.. Eller?!

Nu ska jag snart lägga mig och hoppas på att jag kan somna ifrån min huvudvärk!

Imorgon är det vägning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0