Tankar och funderingar på middagsrasten...

Det kommer en tid i livet då man inser vissa saker.. Kanske kom denna tid för mig redan i tonåren, kanske har den kommit nu.. Allt handlar om vad man får vara med om i livet!

Man inser vem som umgås med en, för att de vill det!

Man inser vilka människor som ställer upp till 100%, för att de själva vill det!

Man inser vilka människor som skulle finnas där mitt i natten, om jag velat det!

Man inser vilka människorna är som vänder kappan efter vinden! 

Man inser vilka människor som enbart umgås med en, för sin egen vinnings skull!

Man inser vilka människor som är falska, och bara pratar med en när det passar dem!

Man inser vilka människor som försöker göra allt för att vara elaka!

Man inser vilka människor som sitter och pratar bakom min rygg, utan min vetskap!


På ett sätt är jag glad att människor visar sin rätta sida.. men varför är det alltid så..? Att den människa man ser och upplever i början, aldrig stämmer i slutändan? Varför drar människor på sig en falsk fasad, för att bara något år senare visa sitt rätta jag?

Jag har sagt till mig själv att jag ska sluta att lägga energi på människor som inte gör det tillbaka! Varför ska en person betyda mycket/allt för mig när man i själva verket inte alls har samma plats i den personens hjärta?! Men det är väl bara för mig att acceptera att människor förändras, och det faktum att jag betyder mindre för dem nu än då..!

Jag har en egenskap som jag är glad över, och det är att jag har lätt för att "läsa" andra människor och se igenom dem...! En egenskap som för många kan verka jobbig, men som för mig blir en oehörd tillgång i livet! Utan den egenskapen hade jag garanterat varit "vän" med människor som antingen vill skada mig, såra mig, göra mig avundsjuk, trycka ner mig m.m...


Älskar min blogg och det faktum att jag kan skriva av mig!

Till er som inte kan ta det, eller stör er på det ---> Sluta läs ;)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Det kanske inte är så att en människa förändras..utan kanske är det så att vissa situationer blir kaos i en vänskap..det är så jag tänker allafall..Alla människor utvecklas hela tiden, får nya perspektiv på saker, accepterar mer/eller mindra osv osv..ja du vet vad jag menar! Så kanske är det bara så att man växer ifrån/isär varandra av den anledningen.

Självklart är det väldigt tråkigt när det blir så. Men jag brukar tänka att händer det så är det meningen..Kanske man måste vara isär ett tsg och utvecklas lite till och vem vet hur det blir längre fram? Man måste vara två i ett förhållande (vän eller kärlek) och när man inte är på samma nivå kan det vara svårt att dra lika!



Jag menar inget negativt utan tvärtom. Man kan se det på olika sätt. Jag brukar se det på detta vis jag skrivit! Jag tror också på att allti livet händer av en mening..hur j*vla tråkigt det än kan vara..Jag tror att vissa saker händer för att inte en värre sak ska hända längre fram..



Ja vilken lång kommentar det blev :)

Men hoppas du förstår min syn =)

Det blev bra ord detta, de måste jag nog slänga in på min egen blogg haha ;)



Kram på dig!

Och du...den där fikan hos Ida, när ska vi få ihop det haha?

2012-04-04 @ 13:55:05
URL: http://jennieklang.blogg.se/
Postat av: Sara :)

Ohhh, tack Jennie för din kommentar! Ser den inte alls negativt utan tvärtom! Brukar också tänka så, att allt händer av en anledning och att det finns en mening med allt! :) Ibland är det svårt att förstå och hänga med i förändringarna bara.. Men men, jag tror också att utav något negativt blir man också starkare som människa! Det med att människor förändras, och växer ifrån varandra har jag märkt tydligt.. Bara sen jag började plugga har jag fått helt andra perspektiv på saker och ting.. Perspektiv som kanske inte längre passar in i mitt "gamla liv", om du förstår mig rätt..?



Jadu, fikan vill jag verkligen att vi tar!! :) vi får börja terra Ida igen, och hoppas på att familjen håller sig friska denna gången ;) hur har du det på måndag? Jag jobbar 7-13 och är ledig därefter :)



Kramar!!

2012-04-04 @ 15:34:10
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: Becca!!

Sara, du och jag har till exempel inte alltid varit vänner, men bara för att vi inte är nära vänner idag betyder det inte att vi är ovänner. Jag har sagt till dej att den nivån vi är på nu, vi ses när vi ses på jobb, på träning, med någon annan tex - det funkar nog bäst för oss båda. Dock vill jag oxå bara tillägga en sak, att jag tycker du kastar sten i glashus med sakerna du skriver här uppe. Visst att dom människorna säkert finns som du skriver om, men du har inte heller alltid varit perfekt för det är ingen. Jag tror nog att du kan hålla med mig när jag säger att du också har varit en av dom människorna. Du har inte alltid varit så snäll mot mig t ex.

Sen är det lite som Jennie säger också, allt händer av en anledning. Och jag tror också att människor ibland växer ifrån varandra. På gott och ont, men alltid av en anledning.

Och jag hoppas att det är okej att jag fick säga min åsikt för annars är det ingen mening med att skriva ett sånt här inlägg och jag står för det jag säger för jag tänker skriva under med mitt namn :)

2012-04-04 @ 20:56:23
Postat av: Sara :)

Bra kommentar becca! Självklart får du säga din mening :) jag vet att jag inte varit den "bästa" tidigare, precis som alla tjejer i vårt tidigare "gäng"... Det har varit mkt skit snack från allas sida om alla, tex.. Men jag har ändrat mig och gör allt i min makt för att göra det också, till skillnad från andra, och då är det jobbigt när andra människor är kvar i "samma mönster"... sen är inte de huvud syftet med inlägget.. Känner mig ibland så lurad, av många som jag trodde/trott står mig nära (som jag trott, men insett att jag haft fel)... Aja.. Ibland kvittar de vad man gör men stämpeln sitter tydligen bara kvar på vissa.. Andra "slipper undan" med allt dem säger, trots att dom i själva verket är lika taskiga.. Skit i de nu! Jag förstår vad du menar :) kram på dig!!

2012-04-04 @ 22:06:42
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0