Semestern är över + skolstart!

Då var det måndag och min första semestervecka är över.. Den har varit välbehövlig kan jag säga! Jag har valt att umgås mycket med vänner samt träna, då detta får mig att må lite extra bra ;) Självklart har jag även gjort nytta här hemma, det kommer jag aldrig ifrån :P Egentligen skulle jag varit ledig hela denna veckan också, men pågrund av att jag behöver lite extra pengar vid lönen i september så hoppar jag in och jobbar tre dagar denna vecka, måndag+torsdag+fredag! Ska jobba kvällen idag.. Igår var jag inte alls taggad på det, men idag känns det lugnt! Vet ju att jag är ledig tisdag + onsdag sen :)
 
September är en månad då det händer mycket! Den 3:e börjar jag skolan - Termin 6 :) Kan knappt fatta att jag har cirka 9 månader kvar på Universitetet.. Vart har dessa åren tagit vägen? men jag klagar inte! Det kommer vara både med ledsamhet och glädje som jag lämnar skolan i Juni nästa år.. Kommer sakna "studentlivet", vännerna och det faktum att jag faktiskt lär mig något nytt varenda dag.. Glädjen kommer att infinna sig pga att jag faktiskt lyckats ta mig igenom 3,5 år på Socialhögskolan samt att jag är ett steg närmare min dröm om att jobba som socionom :) Ofattbart! Men innan dess ska jag först ta mig igenom termin 6, där fokus ligger på att skriva en C-uppsats samt termin 7 där vi ska välja våran inriktning. Som det ser ut nu står jag och väger mellan Familjebehandling eller Barn & unga :) Vi får se vad det blir!
 
Förutom skolan så händer det även massa annat skoj i September :)
 
Jag startar på min "träningsperiod", härligt att komma igång! Har ett mål som jag ska nå, så jag hoppas att ni vill följa mig här på bloggen varenda dag, och peppa mig ;)
 
Kräftskiva hos Jennie och Johan, ska bli grymt skoj!!
 
Biobesök med vänner & Jimmy
 
Inflyttningsfest med utgång :) :)
 
Det är tråkigt att sommaren är så gott som slut nu :( Dessa månader som man gått och längtat efter såå mycket är helt plötsligt borta, och nu har vi många månader framför oss med regn, rusk, blåst och allmänt trist väder :S Som jag har skrivit tidigare så finns det bara en sak som är bra med att tiden går fort över sommaren, och det är att Thailand närmar sig allt mer och mer :) Idag är det exakt 104 dagar kvar tills vi sitter på planet till paradiset :) Kan man längta ihjäl sig?? Ni tycker kanske att 104 dagar låter mycket, men det gör inte jag! För bara ett litet tag sedan (tycker jag) så var det 147 dagar till avresa, så dagarna susar verkligen förbi! Både jag och Jimmy har en massa annat vi ska hinna med innan Thailand, så resan kommer perfekt i December :)
 
Blev ett långt blogginlägg innan duschen ;) Men nu är det dags att fixa till sig inför jobbekvällen.. Längtar redan till 22.00 då jag får träffa min Jimmy <3
 
Sooo long!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0