Kattskit i rabatterna - GRRRR!!!

ÄNTLIGEN har jag avverkat de "värsta" veckorna på mitt sommarschema! Hade en skön känsla i kroppen när jag gick från jobb 15.30 idag :) En ledig helg framför mig följt av tre arbetsdagar och sedan semester :) Även om denna semestern kommer gå till renoveringen av köket, så är det ändå skönt att vara hemma med Jimmy och "bara vara".. Inga speciella måsten, och inga krav.. Härligt!
 
Blev så arg när jag kom hem idag. Ännu en hög med kattskit i rabatten :S ÖRK! Hata dessa katter, eller de som äger kattarna och låter dem springa vind för våg på området och skita i allas rabatter! Promenerade med Zindra efter jobb, och precis när jag skulle böja mig ner för att ta upp hennes skit, så slog det mig att VARFÖR ska vi hundägare plocka upp efter våra hundar...? Jag förstår det där med att barn kan trampa i det osv, men borde inte samma sak gälla för katter och deras kattskit i ett "trångt" bostadsområde?! Utomhus katter borde banlysas när man bor i ett tätbebyggt område..! Tydligen ska man behöva lägga singelsten i alla rabatter, men om inte pengarna finns för det just nu, vad gör man då?!
 
Rensar kattskit varje dag, efter ANDRAS katter..?
 
Be kattägarna att rensa VÅRA rabatter...?
 
Eller be dem bekosta singelstenen som vi är tvungna att lägga ut..?
 
Nä nu ska jag försöka släppa denna enorma frustration och börja på maten.. Ska käka tillsammans med mitt hjärta, och därefter ska jag bege mig hem till Becciz :) :) Myskväll med henne står på schemat idag <3 Har sett fram emot denna kvällen lääänge nu, känns det som :P Kaffe, melon, vindruvor, skitsnack och film <3 Härliga lediga fredag!!
 
 

Kommentarer
Postat av: malin

kattägare har samma ansvar som hundägare...men inte så lätt att lösa ändå kanske =( folk tror dom kan låta katterna skita och gå överallt =/

2012-06-29 @ 21:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0