Middag med släkt + informationsdag om valbara kurser :)

Idag har vi haft en mycket trevlig kväll med min härliga släkt :) Bestämde mig för någon vecka sedan att jag skulle bjuda alla på mat hemma hos oss ikväll.. Detta för att nästan hela skaran åker till THAILAND imorgon! Lyxlirare ;) Skönt för dem att slippa detta urtråkiga väder! Vi bjöd på Chili con carne med ris, bröd och en stor härlig sallad till det :) Till kaffet åt vi chokladbollar och kanellängd, mums! Idag kunde jag inte stå emot frestelsen längre.. 2 chokladbollar åkte ner i magen illa kvickt ;) Gott var det i alla fall!
 
Tack alla underbara för denna kväll :)
 
Hoppas att ni får en underbar resa tillsammans!
 
Eftersom vi har haft mycket i skolan nu, med skrivandet av vårt paper så har vi varit "lediga" i 1,5 vecka! Men imorgon är det dags att åka in till skolan igen.. Då  är det informationsmöte angående de valbara kurserna inför Termin 7 :) Riktigt spännande!! Kurserna som finns att välja på är:
 
Information om magister/masterprogram
 
Socialt arbete med barn och unga
 
Socialt arbete med inriktning på familjer
 
Socialt arbete med äldre
 
Socialt arbete med inriktning på funktionshinder och rehabilitering
 
Socialt arbete som mobilisering och entreprenörskap
 
Socialt arbete med inriktning på missbruk och beroendeproblematik
 

Jag vet i alla fall vilka 2 kurser jag är intresserad av, och inte är det äldre.. Känns som att jag "kan det" efter att ha jobbat inom vården i 8 år.. Nu vill jag testa något nytt!! :) Den ena kursen hålls i Helsingborg och den andre i Lund.. En sak jag är säker på i alla fall är att jag ska INTE lockas av en kortare resväg! Jag tänker läsa det jag vill och det jag känner att jag är mest intresserad av, och hålls den kursen i helsingborg, ja då får jag helt enkelt stå ut med lite pendling i någon månad!
 
Nu ska denna damen snart krypa i säng.. Natti Natti!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mor

Tack för allt gott idag;) Kommer att sakna dig/er mycket:-)

2012-09-26 @ 22:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0