Respekt, vad är det...?!

Ibland kan jag blir så himla frustrerad, när det kommer till människor som inte visar respekt mot andra.. Kärlek, vänskap, sorg, glädje, allt!! För mig handlar mycket om den respekt man tidigare haft/eller har för någon/något.. Kan den "suddas" ut och försvinna, bara sådär..? Jag skulle kunna respektera min "fiende" och samtidigt ha väldigt lite respekt för min "vän".. För mig handlar det inte om vad man är till varandra, utan mer hur man är som människa och hur man sedan förhåller sig till olika saker/situationer som uppstår! Att ha respekt för en annan individ, trots att man egentligen inte "borde" ha det, är för mig en mognadsgrej! Luddigt...? :) Tankar och funderingar kan lätt bli luddigt både i tal och i text!


Kommentarer
Postat av: Becca

Respekt, antingen har man det eller så har man inte det. Många ggr tror jag det handlar om folks fördomar också, eller att någon ser sig som att dom är "över/mer än" någon annan. Folk kör sitt eget race och skiter i vem som kommer i vägen. Typ. Det är nog ett sånt där samtalsämne man kan prata länge och mycket om :)

2012-09-05 @ 20:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0