Söndagen den 2:e September

Kan man säga att sommaren officiellt är slut nu? Jag tror inte på någon direkt värme framöver, men skulle vi få några fina dagar så ska vi skatta oss lyckliga :) Det är nästan exakt 3 månader sedan jag började mitt "sommarlov".. Jag har sagt det många gånger förut, men vart tar tiden vägen? En dag, en vecka eller en månad - det går snabbt vilket som! Ni känner säkert som jag, att man inte hinner med allt man vill göra. Timmarna på dygnet räcker liksom inte till.. Det är därför det är extra viktigt att ta vara på den tid man har, och göra det bästa av de timmar och dagar man har framför sig :)
 
Förmiddagen här hemma har änsålänge bara bestått av "fix".. Jimmy har fixat med listerna, och jag har tagit hand om hushållssysslorna. Har snart tvättat klart maskin nr2 + tömt och satt in ny disk i maskinen. Ska försöka att hinna med att dammsuga över lägenheten också, då det behövs! När den sista maskinen är klar beger jag mig ut på 1 timmes powerwalk.. Behöver rensa tankarna lite, och då är en promenad i ensamhet den perfekta hjälpen! Vissa dagar har jag så mycket tankar om allt möjligt att jag nästan längtar efter powerwalken för att få bearbeta dem.. Tur att det hjälper i alla fall :)
 
2:e september vilket innebär att skolan sätter igång imorgon! Det känns konstigt att sitta här hemma och inte veta vad man har framför sig. Kommer mitt schema bli tufft? Vad ska jag arbeta med den första månaden? Har jag mycket självstudiedagar? Vilka grupper ska jag samarbeta med? Osv... Många tankar och frågor som jag troligtvis kommer få svar på imorgon. Min träningsperiod startar imorgon, vilket är perfekt eftersom jag ska sticka till gymmet direkt efter skolan! Det ger mig en chans att koppla av och släppa all den nya informationen som jag tagit del av tidigare på dagen :)
 
Ikväll ska jag laga en god middag, och den ser jag fram emot :) :)
 
Sooo long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0