Att vara uppbokad

Känner ni som jag att hösten snart är kommen..? Trots att det var fint väder och varmt igår kändes det ändå som att 26:e augusti var startskottet på den långa och ruggiga hösten. Det har börjat bli kallare i luften och det märks speciellt på morgonen och kvällen. Det blir mörkare tidigare på kvällen och dimman har blivit allt vanligare. Jag kan snart inte använda klänning längre samt att jag även har avslutat mitt sommarvikariat och börjat en ny anställning vilket för mig är ett bevis på att sommaren är över :S Jag tycker absolut att hösten är mysig, då man äntligen kan ha tända värmeljus i hela lägenheten utan att svettas ihjäl. Däremot är jag inte speciellt förtjust i varken regn eller blåst, vilket hör till.

Däremot är det skönt att hösten innebär lite uppbokade helger för vår del :) Sedan jag blev tillsammans med Jimmy har alltid sommaren inneburit mycket inplanerade saker som vi inte själv kan styra över. För det första brukar man vilja hitta på något extra, bara för att det är sommar, exempel resa någonstans. Denna sommaren har vi ju varit en helg i Ullared och en i Ystad. Sen så fyller majoriteten av min och Jimmys släkter år på sommaren vilket medför kalas efter kalas i stort sett varje helg. I juni fyller Mamma och Mormor år, i juli fyller jag år och i augusti fyller min pappa, min lillebror Joel, Lars, Jimmys Pappa, Jimmys Mamma samt Jimmys syster år. Alltså totalt 9 "kalas" inom loppet av 3 månader. Förutom alla kalas har vi ju även varit på bröllop. Helgerna försvinner som sagt snabbt! Många i min närhet har reagerat på att vi alltid är så uppbokade och då speciellt under sommaren. Nu när jag tänker efter förstår jag vad det beror på. Vilken tur att jag inte jobbade i hemtjänsten under denna sommaren! Det hade inneburit jobb på två helger utav fem :S Vi hade ju knappt haft någon tid över till oss själva då! Just därför kan jag se fram emot hösten och att inte ha varenda helg inbokat med kalas och dylikt :) Tror bara att det är 2 nära personer som fyller år under hösten och det är ju skönt!

Ja, lite tankar såhär på morgonkvisten.. Nu är det dags att sätta igång och jobba :) Trevlig tisdag på er!



Kommentarer
Postat av: pappa

Mmmm,går fort nu,jag håller på att ta in offerter ang snöröjning på fastigheterna :)

2013-08-27 @ 12:14:10
Postat av: Jenny

Vad är det för ny anställning du fått? Hoppas något du brinner för det är du värd :) kram

2013-08-27 @ 20:51:48
Postat av: Sara :) :)

Jenny: med ny anställning menar jag min förlängning som inte längre är något sommarvik utan nu är Kaj anställd och gör andra uppgifter. Vikarierar inte för någon nu juh.. Kram

2013-08-27 @ 22:34:22
URL: http://www.saralofvendahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0