Stockholm dag 1 = Fredag 6/12-13

Vi startade dagen med sovmorgon till 09.00. Därefter bjöd Fanny mig på en god frukost bestående av: turkisk youhurt, egengjord granola müsli, kokt ägg och en halv grapefrukt! Jätte gott :) Runt middagstid tåg vi bussen ner Slussen och därefter tunnelbana till stan. Det blev några timmars shopping och jag hittade bland annat en grön blus från Lindex :) Sen mumsade vi på en nacho deluxe på Tacobar! VARFÖR finns inte Tacobar hos oss?! Typ något av det godaste som finns ju :) 






I samma sekund som jag står och provar kläder får Fanny ett sms från sin vän som jobbar på TV4. "Jag kan ordna biljetter till Idolfinalen ikväll" VA?!?! Självklart ville vi ha dem! Helt plötsligt blev det en aning stressigt då vi var tvungna att åka och hämta biljetterna några stationer bort för att sedan hinna ta oss hem till Fanny som bor en bit utanför stan.. Puuhh! Väl hemma hade vi 45 minuter på oss att byta om och käka. 18.00 åkte vi ifrån henne och lagom till 19.00 stod vi utanför Globen :) Kevin Walker och Elin Bergman i final.. Kände det på mig redan efter första låten att årets IDOL skulle bli Kevin, vilket det blev :) Trots att jag inte har hejat på honom i de senaste 8 fredagsfinalerna så var det ändå skoj att han vann! Han visade under finalen att han hade utvecklats och att han kunde ta en publik! Att han är snygg och charmig gjorde bara det hela bättre! Så grattis till dig Kevin Walker :) 






Robbie Williams och Idolerna var hur grymma som helst i sitt nummer de gjorde tillsammans :) 




Kvällen avslutades vid 24.00.. Det var en trött med glad Sara som gick och la sig och sov gott! Det var en häftig upplevelse att få titta på en idolfinal live, jag som är ett fan av idol :) En underbar fredagskväll på alla sätt och vis! 


Kommentarer
Postat av: Fanny

Tack för en superhelg!! Kram

2013-12-08 @ 17:30:15
Postat av: pappa

Vems är hunden bakom Fanny?...hihi..

2013-12-09 @ 06:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0