8 dagar utan giftpinnarna!

Nu är jag inne på min 8:e dag utan cigaretter.. Idag har det känts en aning jobbigare än tidigare, varför vet jag inte. Eller, jag ska kanske inte säga jobbigt, för det har det inte varit. Jag har snarare tänkt på cigaretterna lite mer idag än vad jag gjort de andra dagarna. Samtidigt i detta är det även konstigt hur jag kan låta cigaretterna vara, trots att jag har 1,5 ask liggandes nere i köket?! Fast å andra sidan så är det kanske därför jag har så lätt för att låta bli? Paniken över att inte ha cigaretter hemma, har ju inte infunnit sig än :P Dock får jag ge bort min ask någongång, men sålänge det fungerar bra av att ha den här, så varför kan det inte få ligga där?!
 
Jag har ju berättat tidigare att det var influensan som till stor del hjälpte mig att bli kvitt cigaretterna.. Jag har förutom att vara sjuk även läst Allen Carrs bok "Äntligen icke-rökare!". Boken är såå bra och beskriver så många sanningar, att jag till och med är inne på andra genomläsningen av boken nu :) Jag har plockat ut en del citat som jag fastnat för lite extra mycket. Funderade ett tag kring vad jag kunde göra med dessa citat och kom på en sak som kommer hjälpa mig i min kamp om att förbli rökfri. Jag kommer, vissa dagar, att publicera ett citat från boken. Ett citat som på ett eller annat sätt fängslat mig. Ett citat som får mig att tänka efter, lite sådär extra mycket! Det kan vara nyttigt för mig att se dessa citat på bloggen lite då och då! :)
 
Nä, dags att knyta sig!! Natti Natti
 
 

Kommentarer
Postat av: pappa

Kasta alla cigaretter du har i huset,du är mycket närmare ett återfall än du tror...Jag vet..

2013-02-22 @ 06:12:27
Postat av: Jennie

Keep up the good work :D

2013-02-23 @ 10:45:51
URL: http://www.jennieklang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0