Måndag och dags att ta tag i... ALLT!

Då var semester verkligen slut.. Förutom att uppsatsskrivandet började "på riktigt" idag igen, är det också dags att ta tag i träningen! Pratade med Rebecca tidigare och vi kom fram till att det är 5 veckor sedan (exakt!) jag tränade sist.. 5 veckor!! Undrar hur det ska gå på den funktionella träningen ikväll då?! :P Hoppas att flåset inte blivit alltför skadat, och att jag i alla fall orkar ta mig igenom passet ;) Som tur är har jag Rebecca som träningskompis ikväll, och hon är väldigt duktig på att peppa mig, så jag hoppas och tror att det kommer gå bra!
 
Idag var det alltså dags för inlämning av uppsatserna, för de studenter som lyckats få dem klara i tid! Jag och celie är inte några av dem, och visst blir man lite avis.. det är klart att jag också hellre hade varit med på uppsatsminglet och firandet ikväll, istället för att sitta här hemma och fundera hur morgondagens pluggdag kommer se ut! Men det är skönt att veta att vi inte är ensamma i alla fall :) Vet inte exakt hur många studenter vi är i respektive klass, men idag gick cirka 30 personer upp med sina uppsatser, och resterande 40 kommer att gå upp med sina i Mars. Som jag har skrivit tidigare så har vi som mål att bli klara med den inom 3 veckor, hoppas att det blir så också :)
 
På tal om utbildning och skola, så såg jag på facebook häromdagen att vissa studenter i min klass börjat söka jobb!! Snacka om att jag fick panik, som inte ens har ett färdigt CV! :S Så förutom att skriva på uppsatsen måste jag även fixa till ett CV inför kommande jobbsökningar.. Är inne på arbetsförmedlingen några gånger i veckan, och visst skulle det varit störigt om DET perfekta jobbet finns där, och mitt CV fortfarande inte är klart! Så det är verkligen hög tid att fixa och trixa lite med det, de kommande veckorna!!
 
Just nu känner jag en enorm stress inom mig.. Allt som ska fixas, allt som ska göras! Hur ska jag hinna?! Men jag får tänka på att jag alltid klarat mig igenom svåra tider förr, och med endast 5 månader kvar till examen ska INGET få hindra mig! Jag har en jobbig och tung vår framför mig, men sen så!! :) :)
 
 
Dagens Sara :) Dags att byta om till träningskläderna :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0