Det där med jobb i annan kommun

Igår fick jag gå på mitt första egna hembesök.. Trots att jag har jobbat med äldre människor hela mitt liv (känns det som) så var jag ändå nervös :S Att arbeta som undersköterska är något jag kan, utan och innantill.. Men biståndshandläggare är jag inte lika säker på. Att prata och förstå äldre är inga problem, men det är nog allt runtomkring handläggarrollen som gör mig nervös! Lagarna, olika utförare (Lagen om valfrihet), blanketter som ska fyllas i, vad erbjuder Eslövs kommun osv.. Det sistnämnda är något jag jobbar på att komma ihåg! Jag har tidigare arbetat i Kävlinge Kommun och den skiljer sig från Eslöv. Systemet är annorlunda och gången från ansökan-bifall/avslag ser också annorlunda ut! I Kävlinge jobbar man tvärprofessionellt (jobbar i Team som är mixat med en socionom, ssk, arbetsterapeut samt sjukgymnast) och i Eslöv sitter alla biståndshandläggare tillsammans.. Men jag börjar få kläm på allt nu ;) Allt tar sin lilla tid, men innan sommaren är slut så är jag nog "expert" på Eslövs kommun också :P Oavsett vad så är jag en människa som älskar att lära mig nya saker, vilket jag kan känna när jag kommer till något nytt ställe. Det kan vara jobbigt och krävas massa engagemang att lära sig hur en ny kommun fungerar, men samtidigt är det en otrolig möjlighet att få chans att göra det :)

Nu är jag strax framme i Lund, ska byta tåg till Eslöv runt 07.30. Idag ska jag också gå på ett hembesök själv, vilket känns lite extra spännande :) Det känns som att jag stärks varenda gång jag får utföra en "uppgift" själv och sedan klarar det! I eftermiddag blir det nog en powerwalk, skönt att få rensat tankarna samtidigt som jag rör på fläsket ;)

Trevlig tisdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0