Funderingar :S

Hade ett långt samtal med en vän tidigare idag.. Fick mig en del funderingar där ett tag. Tänk vad man kan lägga energi på saker som inte ens är värt det! Blir så arg varje gång jag inte håller saker jag lovat mig själv! Om jag ska ta ett exempel så är jag expert på att bry mig om människor och visa intresse, trots att de inte gör det tillbaka. Jag vet varje gång att jag ska sluta bry mig och sluta höra av mig. Det går 2 månader sen är jag ändå där och skriver/ringer.. Jag bryr mig för mycket om personen/personerna helt enkelt. Ibland tar det bara så lång tid för mig att "acceptera" det, vilket gör att jag fortsätter att höra av mig i nästan två år innan jag till slut ger upp.. För mig handlar vänskap och kärleksrelationer om att ge och ta. Ger man mycket så får man också mycket tillbaka.. Jag är gärna den som ger, ger och ger lite till.. Det är bara så tråkigt när det hela tiden ska komma från ett hål :( Men jag måste nog ta och lyssna på de fina människorna jag har runt mig som hela tiden påminner mig om att inte lägga onödig energi på sånt här!!

Någon som känner igen sig?

Lite tankar på kvällkvisten.. Med det sagt dyker jag sängen!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Medmänsklighet och empati. Bra egenskaper, men det kan göra attans så ont när det inte är "besvarat". :(

2013-06-25 @ 14:41:10
URL: http://anngelica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0