Nedräkning - Examen :)

Nu är det nära.. Jävligt nära! 78 dagar kvar tills jag är färdig socionom.. Overkligt! 2,5 månad ungefär, tills jag står där på skolan och dricker champagne och är lycklig tillsammans med mina vänner <3 Det slog mig häromdagen att jag verkligen borde "njuta" av dessa två sista månaderna. För det första tänker jag aldrig gå i skolan mer, vilket innebär att den "frihet" jag har nu, kommer jag aldrig uppleva igen. När jag skriver frihet menar jag att man (för det mesta) kan vara sjuk utan att förlora 1000kr på det. Att jag kan välja att stanna hemma från en föreläsning och ta igen det någon annan dag. Frihet under ansvar, helt enkelt! För det andra så kommer jag inte att träffa mina klasskompisar lika mycket som nu.. Den vännen jag syftar mest på är Fanny, då hon efter avslutade studier flyttar tillbaka till Stockholm igen ;( Alla kommer att splittras från varandra, precis som när man slutade gymnasiet.. Visst har man kvar kontakten med vissa, men det är ju tyvärr inte alla som förr. Alltså så är det med blandade känslor som jag närmar mig slutet på utbildningen..!

Som jag skrev igår så är det plugg hemma hos Fanny som gäller idag.. Mindre skoj att bege sig ut i blåsten, som har ökat på rejält sen igår :S Har även hört att en snöstorm ska komma in imorgon.. Snälla.håll.dig.borta!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0