En jobbig dag på jobb :(

Idag har det varit en riktig skitdag på jobb. Eller kanske inte jobbet i sig, men mitt mående har inte varit det bästa. Idag har jag varit nära gråten två gånger, och det har varit riktigt jobbigt. Det är såhär att jag i dagsläget är ensam handläggare över ett helt geografiskt område. Arbetsuppgifterna innebär handläggning av ansökningar gällande: avlastningsplatser, särskilda boende, dagverksamhet, ledsagning, avlösarservice, korttidsboende samt alla andra uppgifter så som nyansökningar och ändringar i pågående ärende. Puuhh! 

Till saken hör den att jag har ingen aning om hur man handlägger hälften av dessa ansökningar 😳 Nu tänker ni säkert att jag borde veta det eftersom jag arbetat som handläggare i 5 månader. Men så lätt är det inte, tyvärr. Under sommaren fick vi sommarvikarier bara arbeta med nya ärende, uppföljningar, dagverksamhet och ändring i pågående insatser. Alltså de där STORA posterna så som att handlägga särskilda boenden, korttidsplatser osv har jag aldrig gjort. Så, då är det kanske inte så konstigt när jag i förra veckan började ha hand om mitt egna område samtidigt som det drösser in ärende som handlar om JUST DET jag inte kan 😕 Hur gör man här? Vilka människor ska kontaktas? I vilken ordning ska ärendena handläggas? Vilka andra professioner ska jag arbeta med i detta fall? Vad tar man upp på ett hembesök gällande särskilt boende? Hur lägger man besluten i dokumentationsprogrammet Treserva? OSV... 😲 Hjälp mig liksom.. Jag får mycket stöd av mina kollegor, men på något sätt vill jag ju ändå inte störa dem för mycket. Jag menar, de har ju sina områden och arbetsuppgifter att sköta och har med all säkerhet inte tid att hjälpa mig var 10:e minut. 

Som toppen på isberget har jag inget eget kontor!! Det är frustrerande att behöva dela kontor med en annan handläggare! Jag vet att detta bara är en tillfällig lösning, men när ska det lösas? Det finns ju inga lediga kontor i hela stadshuset 😭 Just nu har jag inte ens en egen telefon, vilket innebär att jag måste springa och leta efter ett ledigt rum att ringa på varje gång jag behöver prata ostört, vilket händer ca 10 gånger om dagen. Ja, ni förstår kanske varför jag haft en dålig dag idag. Jag vet ju också att detta kommer lösa sig ju längre tid det går. Om en månad skrattar jag kanske åt detta inlägget? 😉 Men, kontrollmänniska som jag är så blir jag påverkad av allt som inte är i ordning. När jag inte vet hur jag ska göra eller vart jag ska ta vägen när jag behöver ringa ett samtal, då blir jag frustrerad, vilket i många fall kan synas utåt. Jag vet, en negativ egenskap. Men jag vet också att jag är en sjuhelvetes bra arbetare och kollega när jag får struktur på mina saker och när jag VET hur jag ska göra i olika situationer. Kanske något som kommer med åren? Mer erfarenhet = en gladare och "säkrare" Sara 😃 

Nu har jag fått kräka av mig lite i alla fall.. Vilken tur att bloggen finns! 😜





Kommentarer
Postat av: Mor:)

Jag är alltid här;)

2013-11-05 @ 18:43:50
Postat av: pappa

Vi alla har varit nya på en arbetsplats,även dina kollegor...Så bara be om hjälp tills du kan det,tycker det är deras ansvar att hjälpa dig...

// Kram

2013-11-05 @ 19:50:47
Postat av: Mor ;)

Håller med pappa, klart du måste få hjälp. Alla har vi varit nya på jobbet// puss o kram

2013-11-06 @ 04:21:01
Postat av: Becca

Klart msn måste fråga, det är så man lär sig.. ❤️

2013-11-06 @ 06:58:42
Postat av: Angelica

Sara du måste ju prata med din chef o berätta att du inte kan jobba ordentligt på detta sätt ju! Hoppas de snart ordnar sig:-D

2013-11-06 @ 12:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0