"Då anländer vi snart till Hässleholm" ;)

Vilken morgon! Ibland blir jag så trött på mig själv.. Idag har jag verkligen haft tankarna på annat håll :P Det började med att jag åkte tåget från Kävlinge till Lund 07.16. Det var försenat med 6 minuter vilket gjorde att jag missade tåget från Lund till Eslöv som skulle gå 07.30. Nästa tåg till Eslöv skulle gå 07.46 och jag stod snällt och väntade vid samma perrong. Tåget kommer, någon minut innan. Inget jag reagerade på då tågen till Eslöv brukar göra det. Hoppar på tåget och sätter mig tillrätta. Läser Metro och fingrar lite på mobilen samtidigt. Efter att ha åkt i 10 minuter tittar jag ut och reagerar lite på att jag inte känner igen mig. Kollar på Skånetrafikens hemsida och upptäcker då att jag har satt mig på fel tåg! Nästa stopp blir i Hässleholm! Shit, tankar som böter, utlagda pengar för ny biljett tillbaka till Eslöv och en kraftig försening till jobb dyker upp.. När konduktören kom för att kolla biljetterna förklarade jag min situation och förvirringstillstånd ;) Hon var snäll och skrev en lapp att jag skulle slippa att köpa en biljett från Hässleholm till Eslöv, tack för det :) Så här sitter jag nu, påväg till Eslöv! Haha.. Kommer lagom till frukostfikan på jobb i alla fall :P Den får man ju inte missa!

Nä, imorgon ska jag inte stå och pilla på mobilen innan jag hoppar på tåget! Dags att bli lite mer uppmärksam hädanefter :)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Tur de snart är helg ;)

2013-09-12 @ 14:24:21
URL: http://www.jennieklang.blogg.se
Postat av: pappa

Hahaha...Detta var roligt :)

2013-09-12 @ 16:54:20
Postat av: Anonym

ha ha.... god morgon yxskaft sa man förr när någon klantade till det så här ;)

2013-09-12 @ 17:02:09
Postat av: Mor ;)

Jag råkade bli anonym i inlägget här ovan ;)

2013-09-12 @ 17:02:48
Postat av: Sara :) :)

Kan ju konstatera att ALLA på jobb var så oroliga för mig!! Haha :) tom chefen hade skickat ett sms när jag var utanför jobb ;) Jag brukar ju vara där innan 08.00, så de trodde att de hade hänt mig något! Inte ett enda nummer hade jag i min privata telefon så att jag kunde ringa heller.. Haha

2013-09-12 @ 18:00:55
URL: http://www.saralofvendahl.blogg.se
Postat av: Becca

Men Sara då!! Hahaha

2013-09-12 @ 22:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0