Ny jacka, färdigt trädäck och biomys :)

Efter jobb i fredags så körde jag ut till Stadium på Center Syd för att titta på en jacka som jag spanat in ett tag. Kom dit, provade och gick ut från butiken lika fort igen. Den satt inte bra, tight vid rumpan och stor vid brösten och midjan, som vanligt när jag letar kläder till överkroppen. Bestämde mig för att kolla vidare i de få butikerna jag gick förbi och hittade DEN jackan på Team Sportia :) :) En Didriksons som satt som ett smäck! Trodde först att det var en höstjacka, men enligt försäljaren så kan jag använda denna även i vinter! Den är inte jätte tjock, men skulle ändå klara några minusgrader utan problem. Den där super varma vinterjackan, som tål -10 och neråt har jag fortfarande inte hittat. Men behövde en höstjacka också, så denna blev perfekt! Fredagskvällen avslutades i soffan tillsammans med Jimmy, framför IDOL :)

Lördagen har även den gått i ett.. Vaknade tyvärr redan vid 07.30 på grund av smärta i ryggen. Låg och vände och vred mig ett tag, men gav till slut upp! Åt en god frukost tillsammans med min man och när han begav sig till innebandy träningen la jag mig i soffan och njöt av ledigheten framför en film :) När han kom hem igen byggde han klart det sista på trädäcket och därefter hjälptes vi åt att skruva ihop utemöblerna som vi köpte i slutet av sommaren! Trädäcket blev toppen och jag är såå glad för att Jimmy tog sig igenom detta, utan någon kunskap om hur man bygger sedan tidigare.. Det har tagit längre tid än tänkt, men såhär i slutändan gör det inget!! Nu är vi i alla fall klara med det stora jobbet.. Till våren väntas inköp av utekrukor och blommor :)

Självklart var vi tvungna att fira detta! Det blev fondue på Old Times i Kävlinge följt av snabba cash på bioduken i Lund :) Filmen var sådär.. Höll faktiskt på att somna där ett tag. Sen om de berodde på filmen eller för att jag var sjukt trött vet jag inte! Men jag hade lika gärna kunnat se filmen i soffan istället.. Så, två av fem solar får den i betyg!

Nä gott folk, dags att dyka sängen :)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Så fin jacka! Jag måste med hitta en mellantjock typ...

2013-09-29 @ 12:11:46
URL: http://www.jennieklang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0