Dagbokstankar 2014-02-18 (9+5)

Tankar kring min graviditet. Utdrag från min dagbok skriven i gravidappen:

2014-02-18 (9+5)

 

Hur länge kan jag dölja magen? Idag är jag i vecka 10 (9+6) och imorgon går jag in i vecka 11 (10+0). 25% av graviditeten har passerat, alltså en fjärdedel. Detta har jag svårt för att förstå. Jag känner mig verkligen inte gravid, vilket kan bero på att det inte känns något speciellt i magen just nu då det är för tidigt. Jag har/har haft symtom som trötthet, flåsigare, ont i bröstet och visst illamående ibland.. Ökat sug efter viss mat och minskat sug efter annat. Det är de enda. Googlade lite bilder på gravidmagar i vecka 11. Jisses vad de kan se annorlunda ut. Vissa personer har stora magar, andra mindre och på vissa syns det knappt. Jag är nog ett mellanting. Det syns inte jätte mycket, men jag ser själv att magen är större nu än för två månader sedan. Om det beror på innehållet och att det har växt eller bara svullen mage har jag ingen aning om.

 

Men jag undrar varje dag vilken vecka jag kommer att vara i när jag absolut inte kan dölja magen mer (om jag inte ska klä mig i ett tält osv). Vecka 13-14 kanske? Vi får se :)


 

Jag är så innerligt glad över att jag fört dagbok under hela min graviditet! Mitt första dagboksinlägg i gravidappen skrevs 2014-01-14 (4 dagar efter att jag hade plussat). Jag har även fört dagbok och skrivit ner tankar/känslor kring längtan över att bli gravid under hösten 2013. Tidigare idag fick jag en idé! Jag skriver in allt i ett word-dokument och gör det som en liten "bok". Vilket härligt minne att ha framöver och kunna blicka tillbaka i när jag vill <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0