Oönskade piggmentfläckar :(

Något som har uppkommit under min graviditet är piggmentfläckar i huvudet, och då speciellt runt ögonen. Sminkar jag mig riktigt bra så kan jag lyckas dölja dem relativt. Men idag, när jag är helt osminkad så syns de tydligt! Fick höra av min bror för ett tag sedan att jag borde sola utan solglasögon. Vad tror ni jag har gjort hela sommaren? Solat utan! Någon som fått detta på sommaren? Försvinner fläckarna när graviditeten är över, eller kommer de att komma tillbaka varje sommar? 😳 





Kommentarer
Postat av: Sara B

Jag har fått en pigmentfläck på min näsa som blivit större efter varje graviditet och den har tyvärr inte försvunnit men är mer blek nu ;-)

2014-08-04 @ 20:54:27
Postat av: Jessica

När man är gravid och vistas i solen så kan man få pigmentförändringar. Tyvärr tror jag att man har de alltid. Det var iallafall vad jag fick höra hos barnmorskan när jag var gravid förra sommaren, att tänka på detta att de kunde ske om man solade.

2014-08-04 @ 21:47:11
Postat av: Jenny

Använd hög solfaktor i ansiktet och ovanför bröstet så minskar du risken för mer pigmentfläckar och att de består, det kan vara svårt att bli av med med ofta ljusnar de har för mig det är något med hormonerna :)

2014-08-05 @ 10:27:21
Postat av: Sara :) :)

Fläckarna kom efter min solsemester i Turkiet, var ca i vecka 22 då. Men jag använde solskyddsfaktor 15-30 varje dag och ändå blev det såhär. Har inte solat utan faktor 15 på hela sommaren, men verkar som att det inte går att göra något åt nu:(

2014-08-05 @ 11:23:24
URL: http://www.saralofvendahl.blogg.se
Postat av: Jenny

Tur att allt klär en skönhet söta du ;)

2014-08-06 @ 00:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0