Vecka 37 (36+0)

Då gick vi in i vecka 37 (36+0) idag! Jag har inte för en sekund känt att tiden stått stilla gällande graviditeten. Tycker snarare att tiden går så snabbt och att känslan av att man inte "hinner med" infinner sig allt oftare! Men inte oss emot, snart har vi vår efterlängtade Bulle hos oss ❤️ 



Var även hos BM idag för rutinkoll! Har ju varit orolig under några veckor pga att bebis ligger med rumpan nedåt. Jag kan känna huvudet jätte tydligt precis vid naveln och där har det legat i minst 4-5 veckor. BM kände och klämde och visst ligger bebis fortfarande med rumpan ner 😳 Enligt henne "rätt långt ner". Inte konstigt att jag aldrig känt några sparkar mot revbenen som alla pratar om! Vändningsförsök bokades in och nu får vi hålla våra tummar och tår att läkarna lyckas få bebis att snurra runt, och då gärna få den att stanna i den positionen också 😋 Förutom detta så var blodtrycket perfekt, ingen äggvita i urinen och SF måttet låg på nästan 36 cm. Hennes kommentar till detta var: "ja, de kommer troligtvis inte att bli någon minibebis på 2900g utan mer en bebis på 3900g vid fullgången tid".. Hmm, "ja gärna inte större än det" var min tanke då ☺️ Känns så skönt att gå ifrån BM varje gång med en OK stämpel 👍 

Kommentarer
Postat av: Lina

Lycka till med vändningsförsök. Hampus skulle va liten men efter 15 dagar över tiden vägde han tillslut 4115g. Hoppas allt går bra.

2014-08-22 @ 06:43:29
Postat av: mormor

Nu är de snart dags, hoppas de går bra att vända bebisen, jag har fått barnstolen o några leksaker utav Pelle, som vi snacka om.Kram, kram o hälsa Jimmy.

2014-08-22 @ 13:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0