Vecka 38 (37+0) <3

Då gick vi in i vecka 38 idag ☺️ Bebis är beräknad att titta ut om cirka tre veckor. Det slog mig tidigare idag att vi (jag, Jimmy och Fis) "bara" är utan barn i några fjuttiga veckor till innan vi blir föräldrar på heltid, under hela livet. Vi kommer att ha ett barn tillsammans att uppfostra, älska och ta hand om. Detta är fortfarande såå overkligt, trots att jag varje dag känner bebis sparka, knuffa och trycka i magen. Det är nog som många säger, att det är svårt att föreställa sig hur livet kommer att bli ❤️ 

Hur mår då jag..? Det är tungt och jag har vissa dagar extremt ont i ryggen. Det känns verkligen som att den ska gå mitt itu 😳 Det knakar och känns som att "saker" lossnar när jag ex vänder mig i sängen på natten. Något som även har blivit extremt jobbigt den senaste veckan är det ständiga kissandet! Såhär kan de se ut på kvällen/natten: toaletten vid 22.30 innan läggdags, vid 01.00, 04.00 och 07.00.. Sen självklart blir det ett toalettbesök vid 08.30 när jag stiger upp, ett vid 11.00 och sen fortsätter det så hela dagen men cirka 1-2 timmars mellanrum! Urinblåsan klarar inte av mer än cirka 1/10 del av vad den gjorde tidigare 😕 Läste i en app att blåsan är platt som en pannkaka nu! Inte konstigt att man får springa och pinka så fort de rinner till.. 💦 Men gravidkrämpor hör ju till! Så förutom mitt kroppsliga mående (som är skit! Känner mig som 80 år typ) så mår jag bra 😃 Jag vilar mycket om dagarna och uträttar endast få sysslor här hemma! Träffar vänner på lugna dejter och tar det allmänt lugnt 👍 


Nu är det alltså bara 20 dagar kvar till BF! Vi längtar ihjäl oss efter dig bebis 💙💗 För att fira att vi går in i vecka 38 idag hade jag bokat fotvård till mig själv. Har haft svårt för att ta hand om mina fötter ordentligt den senaste månaden pga den stora kulan, så ville unna mig detta! ☺️ Det var hur skönt som helst! Efter fotvården blev det vila i soffan med benen i högläge på soffans ryggstöd 👍 En härlig lugn torsdag som förutom fotvård även har bestått av lite sällskap av mamma på lunchen 😘 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0