100% sjukskriven from idag!

Idag hade jag en tid hos läkaren 11.30, för att diskutera mina sammandragningar och min foglossning som under de senaste veckorna blivit mycket värre. 12.30 gick jag därifrån med papper på "100% sjukskrivning from idag". Jag har blandade känslor i kroppen ang sjukskrivningen. Hade jag klarat av att jobba om jag "gett allt jag hade"? Hade kroppen sagt ifrån? Hade jag och bebis tagit skada av att kämpa på? 

Men någonstans i detta så är det sjukt viktigt att lyssna på sin kropp och de signaler den sänder ut. Vissa dagar klarar jag inte av att gå 50 meter utan att behöva asa benen efter mig (känns det som) och andra klarar jag av att göra lite mer! Så den smärtsamma foglossningen blandat med konstanta sammandragningar har gjort vardagen lite mer problematisk och även gjort att jag inte kommer att klara av mitt arbete som innebär mycket flängande och stress! Så from nu är det vila vila och ännu mer vila som gäller! Ta saker och ting i min egen takt och ta hand om mig och bebis i magen ☺️❤️




Kommentarer
Postat av: Jessica

Vila nu och bara njut den sista tiden:-)

2014-07-09 @ 21:37:43
Postat av: Pappa

Bra beslut.. Va hemma och ta dagen som den kommer,stressa inte upp dig för småsaker. :0

2014-07-09 @ 22:22:33
Postat av: Anna o barnen

Vila o njut!! Ta de lugnt!

2014-07-09 @ 22:30:05
Postat av: lelleh

Jätte bra att du lyssnar på kroppen.
Vila massor! :)

2014-07-10 @ 06:27:07
URL: http://rusca.blogg.se
Postat av: sosso

Bra där gymsan! Ta nu hand om er istället o skit i jobb :)

2014-07-10 @ 11:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0