Föräldrautbildning gång nr1

Igår var vi på vår första föräldrautbildning mellan 17-19 😃 Det var vi och tre andra par! Det var verkligen roligt att veta när alla är beräknade, och det visade sig att majoriteten ska ha i september 👍

Par 1: 16 augusti
Par 2: 11 september 
Par 3: 14 september
Par 4: 17 september (VI!!!) 

Vi är alltså beräknade att föda sist.. Spännande att se om det blir så! Under utbildningen pratade vi mycket om vilka förväntningar vi hade och vilka utmaningar vi tror kommer uppstå. Vi fick även se en film om förlossning och prata allmänt kring det och BB-tiden.  Det känns fortfarande lite overkligt att vi om cirka 3 månader befinner oss där! ❤️ Nu ser vi fram emot de andra utbildningskvällarna som kommer att infalla under de två kommande tisdagarna 😊


Just nu befinner jag mig på VC. Jag och Jimmy har varit på besök hos barnmorskan. Idag mätte hon magen, vi lyssnade på hjärtljuden, tog blodtryck, urinprov och vikt samt bokade upp alla resterande besök fram till BF 😃 Allt såg bra ut och jag har nu gått upp cirka 10 kilo. Jag är ju såklart medveten om att man går upp i vikt under graviditeten och att den kan höjas kontinuerligt fram till födseln. Dock kan jag inte undvika att bli glad när jag, efter att ha vägt mig imorse "endast" har gått upp 0.7 kilo på 17 dagar!! 👏 haha.. Innan har jag nästan gått upp 0,5-0,7 kilo i veckan (om inte mer) så detta kändes mer okej 😉 Ni kanske tycker att jag är tramsig, men så tänker jag! 

Nu sitter jag ensam kvar och väntar på att få komma in till sjukgymnasten. Jag har nämligen börjat få foglossning och i helgen som var hade jag så sjukt ont! Kunde knappt gå, resa mig från liggandes eller sittandes eller böja mig ner. 😕 Ska se om de kanske kan hjälpa mig på något sätt! Trevlig onsdag allesammans 😘



Kommentarer
Postat av: Celle

Så spännande med föräldrar grupp!! Nu börjar det ju närma sig riktigt och bli verkligare för varje dag! Spännande tid framför oss❤️❤️❤️

2014-06-04 @ 11:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0