Midsommar 2014 på Högalidsvägen :)

Jag vet att jag varit urdålig på att blogga, men bättre sent än aldrig 😜 Har tänkt på att jag ska skriva ett inlägg i två dagar nu, men aldrig blivit färdig eller haft ork till det.. 

Men NU så! 

Midsommar 2014 firades som sagt hos mig och Jimmy på Högalidsvägen med: Sara, Mange, Rebecca, Ida, Magnus och barnen. Jennie, Johan och Timmo skulle egentligen firat med oss, men fick strunta i det då lilla Timmo var dålig 😕 Vi saknade er!! Min tanke från början var att vi skulle sitta ute och äta, men vädret var ganska ostadigt så det fick bli långbord i vardagsrummet 😃 


Min midsommaroutfit, en fin blå och vitprickig mammaklänning från HM


Långbord i vardagsrummet och fina teckningar från barnen ❤️



Nikki fick stå för kvällens "sötaste gäst" ☺️ Åh, man vill bara äta upp henne!! Hihi 


Några selfies i köket hann vi med 😜

Vi var knappt några personer som ville äta "traditionell" midsommarmat fullt ut! Så för att göra de hela enkelt fick det bli grillat till nypotatisen. Grabbarna fick stå för grillningen medan vi tjejer ordnade med annat 😃 Jag började med en liten silltallrik följt av grillat, nypotatis, gräddfil och gräslök, mums! Efter middagen hade jag anordnat en "6 kamp" som verkade uppskattat! Celle, Magnus N och Noah vann första priset 🏆 Roligt att barnen också kunde vara med då jag anpassat nästan alla lekar efter dem 😃


Grabbarna varvar ner med öl och snack i väntan på att grillarna ska bli redo! 


Två av lekarna: tugga kolasnören och slå in paket 👏 Heja heja!! 


Efter lekarna mumsade vi på jordgubbar! Det fick bli en stor tallrik med kaffegrädde och socker för min del 😋 De sista gästerna åkte hem runt 23-24 någongång och vi somnade gott i sängen därefter.. Tack alla inblandade för en super trevlig midsommar!! ❤️ 

Det slog mig under kvällen att vi faktiskt har ett litet barn att fira med nästa år, magiskt 😍 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0