Svårt att sova på nätterna :(

Igår var vi på den sista föräldrautbildningen och denna handlade om amning. Det är verkligen nyttiga tips och information man får ta del av på dessa kurser. Igår var det även prat om vilka besvär man upplevt/kan komma att uppleva under graviditeten.. 

Illamående: nope 
Trötthet: check! 
Svårt att sova på nätterna: check! 
Foglossning: check!
Svullna händer/ben/fötter: check! 

Sedan en vecka tillbaka har jag fått svårt för att sova på nätterna 😕 Jag har sjukt ont i ryggen och vid varje vändning i sängen vaknar jag till.. Varje gång jag lägger mig på rygg vaknar jag till då jag får svårare för att andas, då jag får ett tryck på lungorna. Jag är uppe och kissar 1-2 ggr/natt samt att jag sedan någon dag tillbaka dras med en jävla förkylning!! Vi köpte en gravidkudde till mig i Ullared och den har varit hur skön som helst att ha mellan benen och som stötta för armen när jag ligger på sidan 👍😃 Nu ser jag fram emot semestern! Två arbetsdagar kvar, sen går jag på tre veckors ledighet.. Underbart! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0