Ge & ta i alla relationer!

Frågar jag dig om att träffas.. Gör detsamma tillbaka 

Frågar jag dig hur du mår.. Gör detsamma tillbaka

Visar jag dig omtänksamhet.. Gör detsamma tillbaka

Visar jag intresse för ditt liv.. Gör detsamma tillbaka

Ställer jag upp för dig.. Gör detsamma tillbaka

Släpper jag in dig i mitt liv och öppnar upp mig.. Gör detsamma tillbaka

Det är oerhört viktigt i alla relationer att man ger & tar.. För varför skulle jag vilja fortsätta att träffa någon som aldrig, på eget initiativ frågar om vi ska träffas, när jag gör det till honom/henne? Varför skulle jag vilja fortsätta att träffa någon som inte visar intresse och omtänksamhet när jag själv gör det till honom/henne? Logiskt.. Vi människor behöver lika mycket tillbaka som vi ger. Ibland hamnar man i situationer då det känns som att man är den enda som ger. Antingen är det en ren tillfällighet eller så är det ett mönster som håller i sig! Tänk efter en extra gång på den andre parten. Kanske är han/hon trött på att hela tiden vara den som drar i snöret.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0