En fullspäckad dag!

Puuhh.. Igår kändes det som att jag var överallt och ingenstans, under hela dagen! 😳 Vid 10.30 skulle vi infinna oss på BVC för vår första föräldraträff! Har hört lite olika om dem, både positivt och negativt så jag gick in med noll förväntningar. Vi var 9 mammor och barn och jag kände att i stort sett alla var på "samma nivå" som mig. Lite äldre, mogna och trevliga! Tror nog att jag skulle kunna klicka med någon av dem 😃 


Alvin redo för föräldraträff 😋

Efter träffen hade jag två timmar att slå ihjäl då jag skulle infinna mig på BVC igen för Alvins läkarbesök! Så vi hälsade på mamma och hennes kollegor och gick sedan till ICA en sväng för inhandling av lite blöjor! 


Det är kul att hälsa på mormor 💙

14.15 var läkarbesöket och jag var så spänd på hur mycket Alvin gått upp sedan sist! Det var ju ändå två veckor sedan han blev vägd och mätt ☺️ Alvin ligger två snäpp över "medel" på alla punkter och följer sin egen kurva perfekt 👌 Men vi kan i alla fall konstatera att vi har en stor kille, på alla plan! Blir nog en ståtlig kille en dag 😋 

3 veckor och 4 dagar:

- vikt: 5080g
- längd: 57,5 cm
- huvudomfång: 40 cm

4 veckor och 4 dagar:

- vikt: 5400g
- längd: mätte inte
- huvudomfång: 41 cm 

6 veckor och 5 dagar:

- vikt: 6180g
- längd: 60,5 cm
- huvudomfång: 42 cm 

Tidigare under dagen hade Jimmy berättat att han bokat en IPhone 6 till mig i Apple butiken på Väla! När man gör det så måste man hämta telefonen samma dag! Så trots att jag inte alls var sugen var det bara att traska hem illa kvickt (var hemma 14.45) och promenera med Zindra, ladda om skötväskan och slänga i mig något att äta! 16.18 gick tåget till Landskrona där jag skulle möta upp Jimmy, puuhh en aning stressigt 😋 Men jag fick hämtat min IPhone och är redan nu såå nöjd! Hade ju bara 5:an tidigare (inte 5s som är bättre) så detta kändes som ett rejält lyft 👍 



Har tidigare haft svarta IPhones, så denna gången fick det bli en vit och guldig 👍 

Pga att flängande igår och en aning påverkad Alvin med avbruten sömn lite här och där, så valde vi att ha en hemmadag trots att vi hade planer på att träffa Sosso hos henne! Men ibland får man ändra i "schemat" för att orka med, haha! Nä, om man skulle tagit tag i toaletterna medan lillkillen sover gott 😴 Vet ju aldrig hur länge det varar 😆


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0