Krämpor och sämre mående :(

Då var lösenordet ändrat och ni är cirka 15 st som har önskat få följa mig vidare. Tror att jag har delat ut det gamla lösenordet till ungefär 30-40 personer. Droppar väl in några meddelande/privata mejl under dagen när personerna förstår att de inte kommer in på bloggen längre :P
 
Natten inatt har varit hemsk :S Har varit uppe på toaletten tre gånger och två av dem har jag inte klarat av att komma upp ur sängen själv. Har då varit tvungen att väcka Jimmy, som snällt har fått hjälpa mig <3 Ush, nu är det verkligen hemskt! Ryggen känns som att den ska gå mitt av och jag har så ont när jag går/reser mig upp från soffa/säng/stol. Jag är TUNG och känner mig som världens heffaklump! Tänkte igår på alla de människor som lider av extrem övervikt. Det måste vara lika hemskt för dem att röra sig, resa sig, gå i trappor osv.. Jag har än sålänge lagt på mig 21 TUNGA KILO! Känns dock som att jag kommer att gå upp mer, då jag väger mer varje gång jag ställer mig på vågen. Här står det aldrig stilla, tyvärr ;( Vaknade även med vätskefyllda ben/fötter och jag kan riktigt känna av hur det "skvalpar" vatten på ovansidan av foten när jag går. Någon som har erfarenhet av hur lång tid ungefär det brukar ta efter en förlossning innan all vätska är borta?
 
Måste även passa på att tacka ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR som visar att de bryr sig, frågar hur jag mår och ställer upp med diverse saker just nu! Ni är bäst <3 Skulle aldrig klarat av att ta mig igenom dessa tunga/smärtsamma dagar utan er, vänner och familj! Ni får mig alltid att se "ljuset i tunneln" och tänka framåt. Tack för all omtänksamhet! Älskar er <3
 
Nä, dags för en dusch!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Min fötter/ben var vätskefyllda ett par veckor efter förlossningen. Mina blev större tyckte jag men en sköterska sa då till mig att de måste först gå ner innan de går ut. Blev kejsarsnitt för mig så jag trodde de berodde på att jag låg ner och satt stilla mycket ibörjan men de var de inte enligt sköterskan :-)
Inte långt kvar nu :-) snart har ni Er lilla/lille hos Er:-)

2014-09-08 @ 08:49:31
Postat av: Anna

Snaaaart är det över!!
Det tar ett tag innan vätskan försvinner efteråt ! Men då tänker man inte så mycket på det, magen e iaf borta då ;)

2014-09-08 @ 08:57:47
Postat av: sara

Ca 1 vecka efter förlossningen märkte jag att foppatofflorna plötsligt var förstora ;)

2014-09-08 @ 08:58:35
Postat av: Celle

❤️❤️❤️

2014-09-08 @ 13:37:34
Postat av: Johanna

För mig tog det över en månad innan all vätska va borta 😌

2014-09-08 @ 16:41:24
Postat av: Ida

Nu är det så nära så man nästan kan ta på de :)

Vätskan försvann inom en vecka från mig :)

2014-09-08 @ 19:16:14
Postat av: Lina

Jag hade ingen vätska och var inte svullen alls under graviditeten. Allt mitt kom på förlossningen. Jag blev extremt svullen då och de satt kvar i någon vecka.

2014-09-08 @ 20:48:38
Postat av: Jenny

Jag gick upp 40 kilo, fick havandeskapsförgiftning och sista veckan gick jag upp 10 kg vätska. På förlossningen kunde jag inte hålla ett glas med en hand för fingrarna var så svullna! Dock gick jag ner 25 kg första veckan sen fick man kämpa med resterande :) tror inte du behöver oroa dig du ser så fin ut Sara, tycker inte du ser stor ut! Vilken dag är det BF? Kram

2014-09-08 @ 22:29:15
Postat av: sosso

Hos mig har de kanske tagit max två veckor typ sen har jag kissat ut all vätska igen o förlovningsringen o vigselringen har gått på mig igen. Detta är säkert jätte individuellt sara beroende på hur mycket vätska man har osv. Men jag lovar de går hyfsat fort tills du kan ha normala skor igen ;)

2014-09-08 @ 22:45:22
Postat av: Sara :) :)

Enligt vågen har jag gått upp 2,6 kilo på 4 dagar!! Så ni kan ju förstå varför jag är orolig och tycker att jag är gigantisk! Växer enormt mycket nu, och fötterna är som elefantfötter! :(

2014-09-08 @ 23:33:01
URL: http://www.saralofvendahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0