Barnakuten + första tanden!!

Nu var det ett tag sedan jag bloggade, så nu är det dags! Vad har hänt hos oss de senaste dagarna? I söndags så var jag, Alvin & Anna och hälsade på Sosso med familj ☺️ Först blev det bullefrukost och sedan god kladdkaka till kaffet! Såklart en massa barnprat och speciellt nu när Sosso är höggravid och väntar bebis i April 👏 Tack för en mysig dag med er! Ser redan framemot nästa dejt 😘


Gammal bild på oss 😋


Sosso väntar förresten sitt FJÄRDE barn! Puuhh! Hur orkar du? Snacka om supermorsa 😋👍

Igår hade vi fina Izza & Elicia på besök 😍 Frukost och massa mys hela dagen! Dock har Alvin sen några dagar tillbaka fått feber och den steg upp till 39,5 under eftermiddagen igår. Efter prat med BVC så valde vi att åka in till barnakuten, och fick spendera 3 timmar därinne. De kollade halsen och öronen, hittade inget fel. Tog hans snabbsänka som var 50 vilket tydde på ett virus i kroppen. Aja, vi åkte därifrån med en lättnad att det "bara" var virus och inget allvarligare! 




Haha! En lösning när man ska ta urinprov på en bebis 😜 Sätt en plastmugg och håll fast den med blöjan! Så slapp vi sitta och hålla muggen på plats när Alvin inte ville vara medgörlig och rörde sig hela tiden! 👍

Under natten till idag (tisdag 24/2) steg tempen till 39,9 så det fick bli lite alvedon 02.00 inatt. Hela dagen idag har han varit gnällig från och till och otröstlig. Precis när jag stod i duschen och Alvin satt i babysittern nedanför skriker han till hysteriskt och börjar skaka med händerna 😳 

Försöker göra allt för att tysta honom och få honom på bättre humör. Prata, sjunga osv.. Inget hjälpte! När jag var färdigduschad (typ 5 min efter att han börjat skrika) försökte jag på nytt med att få honom lugn. Vagga, vyssa, krama osv, inget hjälpte. Värmde mat men inte ens de ville han ha. Då slog de mig, tänderna!! Tittade på tandköttet och såg att där är en tand som håller på att spricka igenom!! 😃 Detta förklarar kanske febern, all gråt och oroligheter på nätterna samt de hysteriska utbrottet när jag duschade. I 45 minuter skrek han otröstligt för att sedan slockna i min famn direkt. 




Stackars lilla älskade pojke 💙 Inte konstigt att du haft några jobbiga dagar/nätter bakom dig. Och jag som varit så irriterad och frustrerad när jag vaknat med dig 03.00 och 05.00 på nätterna då du inte kunnat sova. Nu förstår man ju varför, vilket känns skönt på ett sätt! Att somna på våra axlar är inget som hör till vanligheterna (har hänt kanske 1-2 gånger tidigare) så det är verkligen ett tecken på att något inte står rätt till 😩 Nu hoppas vi att han blir bättre och bättre så att vi kan få sova på nätterna och att vi kan få tillbaka vår glada goa Alvin igen! ☺️✊

Kommentarer
Postat av: Mormor❤️

En liten bissing har tittat ut💙💙💙

2015-02-25 @ 19:20:15
Postat av: sosso

Haha gud vad jag ser ut...och absolut ingen super morsa. Lille Alvin då, såklart får man va liten kinkig om man håller på att få bissing :)

2015-02-26 @ 19:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0