Maginfluensa ;(

Ja, denna semestern har inneburit en massa skit när de kommer till sjukdomar! Jag inledde med en kraftig virusinfektion som bland annat gav mig ögoninflammation, halsfluss (?), sprängande huvudvärk, inflammation på ytterörat och hosta. Detta höll i sig i över en veckas tid och jag mådde inte alls bra! Efter ett besök på Pattaya Hospital (och 1300kr fattigare) så fick jag med mig tabletter hem som skulle lindra mina symtom. 

I tisdags (20/1) flög maginfluensan på mig, precis sådär lagom när vi skulle ha en utekväll allesammans (jag, Jimmy, Simon, Amanda, Camilla och Linus), då mamma & Lars skulle passa alla barnen! Det började i "grisabilen" påväg ner till stan. Drack min Bacardi, men kände efter en stund att jag mådde skit illa. Väl framme vid restaurangen gick jag till toaletten, och jag hann inte mer än att komma fram till ringen så kom spyan. En, två och tre gånger spydde jag.. Tog mig fram till bordet där alla satt och beställde in en Ceasar sallad, ville ha något lätt eftersom jag mådde som jag mådde. Maten hann inte ens komma in, innan jag befann mig på toaletten igen och spydde två gånger. 

Därefter bestämde jag mig för att åka hem. Satte mig i grisabilen ensam, och efter 20 min körande spydde jag ner hela flaket också! Thaimannen var så snäll, när jag satt där och grät och bad om ursäkt och försökte förklara att mitt mående inte berodde på "för mycket alkohol". "No problem Madame" och så gav han mig några servetter att torka av ansiktet med. Väl hemma hann jag knappt inom dörrarna innan magen satte igång. Natten var hemsk! Spydde ytterligare 4 gånger och var på toaletten för magen 3 gånger i timmen.. 

Gårdagen innebar vila och ännu mer vila. Fick i mig 2 rostade mackor, lite ris och 1/2 liter vatten på hela dagen. Fy fan! Det var många år sedan jag hade maginfluensa sist.. Tror det var på gymnasiet! Jimmy tog Alvin hela natten och jag vaknade upp idag utvilad och med ett bättre mående! Nu ska jag snart bege mig ner till poolen och ta igen lite förlorade soltimmar. Idag är det en vecka tills vi sitter på planet hem igen, snälla låt oss alla få vara friska den sista tiden. 




Kommentarer
Postat av: Ida. N

Åh fy bubblan tyckte så synd om dig!! Vilken hemsk otur. Skönt du mår bra och hoppas nu de förblir så. Puss å kram ❤

2015-01-22 @ 07:08:47
Postat av: Anna o barnen

Hoppas du/ni får vara friska nu! Sån himla otur du haft! ❤️

2015-01-22 @ 08:25:45
Postat av: mormor

Vilken otur du haft Sara.Du ser verkligen trött ut.Hoppas att du nu får en jättebra o skön vecka.Kram

2015-01-22 @ 10:55:05
Postat av: Pappa

Älskar dig min vackra dotter :)

2015-01-22 @ 13:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0