På bättringsvägen 👍🏻

Äntligen kommer det ett blogginlägg 😜

Fy bubblan vad jag har varit sjuk 😞 Det började förra fredagen (25/9) med att jag kände mig hängig och fick feber. Senare på kvällen fick jag lite hosta och tänkte då att det var Alvin som smittat mig då han varit förkyld och hade hosta. På lördagen eskalerade min hosta och febern blev högre, likaså på söndagen. Nu mådde jag riktigt skit. Nätterna var hemska då hostan tog över allt.. Hostade nonstop hela tiden och jag fick ingen sömn alls. Sov i 10 minuter, hostattack, sov 10 min, hostattack osv.. Så höll de på i måånga nätter. 

På tisdagen fick jag nog och ringde ner till VC. Fick en tid samma dag och väl där nere konstaterade doktorn lunginflammation 😳 Jo tack, vanlig hosta var de inte i alla fall! Så skönt att få det bekräftat.. Fick penicillin som jag med glädje knaprade i mig. Efter 4 dagar och ett mående som fortfarande var katastrof åkte jag in till VC Getingen i Lund. De tog en massa prover och kunde se att min sänka stigit från 110 (som de var på tisdagen) till 183! Är man frisk ska ska man ligga under 8.. Doktorn där skrev ut en annan penicillin och bara efter 1-2 dagar kände jag mig mycket bättre. Febern började försvinna och jag kände mig som en människa igen!! Hostan har även den lagt sig drastiskt, även om jag fortfarande har en del hostattacker och då främst på nätterna. 

Så himla skönt att vara på bättringsvägen.. Har känt mig helt isolerad här hemma då jag inte kunnat träffa någon. Men igår så! Då fick jag äntligen träffa folk 👍🏻😃 Izza och Elicia kom till oss vid 16 och stannade till 20.00 ca. Jag bjöd på pannkakor och kaffe efter de! Tack för en mysig kväll 😘❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0